Tijdelijke maatregelen vanwege coronavirus

Voor beveiligers op Schiphol

Door Redactie 28 februari 2020

FNV Beveiliging heeft veel vragen gehad van beveiligers die zich zorgen maken over de maatregelen omtrent het coronavirus. Er werden verschillende berichten verspreid en er was veel onduidelijk.

Tijdelijke maatregelen vanwege coronavirus

Overleg met Schiphol

Wij hebben met Schiphol overleg over de laatste stand van zaken en welk advies Schiphol volgt. Schiphol staat in nauw contact met het RIVM en GGD en zij volgen het advies wat daar afgegeven wordt.

Belangrijkste maatregelen

De belangrijkste maatregelen die je kunt nemen om verspreiding van het coronavirus te voorkomen, zijn heel simpel. Deze maatregelen gelden voor alle virussen die griep en verkoudheid kunnen veroorzaken. Het is dus altijd belangrijk om deze op te volgen.

• Was je handen regelmatig.
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog.
  • Gebruik papieren zakdoekjes.

Geen advies voor mondkapjes

Er is dus geen advies voor het dragen van mondkapjes. Wel mogen de beveiligers die werken op de security lanes handschoenen dragen indien zij dit prettig vinden. Dit is een tijdelijke uitzondering op het protocol vanwege het coronavirus. Ook moet er voldoende desinfecteergel beschikbaar zijn zodat je je handen af en toe kunt desinfecteren. Als beveiligers kun je namelijk niet elk moment je handen gaan wassen.

We houden de situatie goed in de gaten en mochten er wijzigingen zijn, dan gaan we met Schiphol in overleg.

Heb je vragen? Stuur een mail naar: mohamed.gafki@fnv.nl