Nieuwe cao Glastuinbouw

Leden stemmen in met eindbod

Door Redactie 29 maart 2022

Leden van de FNV hebben ingestemd met het eindbod van de werkgevers voor een nieuwe cao Glastuinbouw. In de gemaakte afspraken staat onder meer een loonsverhoging en een eenmalige bruto uitkering.

grote kas met groene planten

Alle werknemers in de Glastuinbouw hebben recht op de volgende loonsverhoging als zij in B2 of hoger zijn ingeschaald:

• Per 1 januari 2022: 3% loonsverhoging
  • Per 1 oktober 2022: 2,5% loonsverhoging

​Werknemers direct in dienst bij een glastuinder krijgen bovendien een eenmalige uitkering van 500 euro op basis van een voltijds dienstverband. Je moet hiervoor in dienst zijn vanaf 1 januari 2021 én nog steeds in dienst zijn op 1 januari 2022. Voor parttime medewerkers en medewerkers met een wisselend urenpatroon geldt de eenmalige uitkering naar rato.

Uiteraard zijn er meer dingen opgenomen in de nieuwe cao. Wil je het eindbod in zijn geheel lezen? Dat kan in dit nieuwsbericht uit januari jl

De tekst van het eindbod moet nog omgeschreven worden naar een zogenaamde cao-tekst. Zodra de volledige cao-tekst beschikbaar is, worden de werknemers in de Glastuinbouw geïnformeerd.