Diergaarde Blijdorp en FNV willen het beste voor het personeel

Eerste gesprek met directie Diergaarde Blijdorp over reorganisatie

Door Redactie 25 september 2020

De FNV is bij de directie van Blijdorp op bezoek geweest om van gedachten te wisselen over de aankomende reorganisatie. Wij hebben openlijk gesproken over de verwachtingen van beide partijen. De directie heeft toegezegd transparant te zijn en ons alle benodigde informatie te verstrekken, die effect heeft op het personeel. Samen zijn wij tot de conclusie gekomen dat wij het beste willen voor het personeel en diergaarde Blijdorp.

Diergaarde Blijdorp en FNV willen het beste voor het personeel

Alle opties op tafel

Dit betekent niet dat wij het altijd met elkaar eens zullen zijn, maar dat wij wel alle opties op tafel houden. Let wel: de FNV maakt geen afspraken zonder instemming van de leden.

Nog veel onduidelijk

Je werkgever heeft aangegeven dat hij inhoudelijk nog niet precies weet hoe de reorganisatie eruit gaat zien. Na het onderzoek komt er nog een tweede inhoudelijke adviesaanvraag bij de ondernemingsraad op tafel. Wij hopen samen met de ondernemingsraad op te kunnen trekken in dit traject.

Ledenvergaderingen

Door corona is het organiseren van een fysieke ledenvergadering op dit moment erg lastig. Wij bekijken de mogelijkheden voor een coronabestendige ruimte, open lucht, in gedeeltes of online. Dit hoor je zo snel mogelijk van ons.

Heb je vragen of opmerkingen? Neem contact op met FNV-bestuurder Nuri Alders: nuri.alders@fnv.nl of op 06 55 28 26 17.