Leden wijzen eindbod rundveeverbeteraar CRV af, FNV tekent niet

facet hoofdkantoor FNV
Door Persvoorlichting 6 mei 2020

FNV-leden die bij rundveeverbeteraar CRV werken hebben het eindbod van hun werkgever voor de cao CRV en de cao CRV Monsternemers afgewezen. ‘De loonsverhoging van slechts 1,5% voor twee jaar die het financieel gezonde bedrijf biedt, is te mager’, zegt Nelly van Veen, FNV-Bestuurder Agrarisch Groen.

Van Veen: ‘FNV heeft het eindbod daarom met een negatief advies voorgelegd. Met de loonsverhoging is onvoldoende om normaal van te kunnen leven. Onze leden vinden dit eindbod dan ook te mager. Daarbij is een cao afspreken voor twee jaar in deze crisistijd te lang. Wat de crisis voor gevolgen heeft op de iets langere termijn is onduidelijk.’

2000 werknemers

Werkgever CRV geeft de coronacrisis als reden om de lage loonsverhoging als eindbod neer te leggen. ‘Natuurlijk heeft de coronacrisis impact op CRV, maar het is een financieel gezond bedrijf. Wij vinden het belangrijk dat ook de 2000 werknemers normaal kunnen rondkomen van hun salaris. FNV verwacht van CRV verantwoordelijk en sociaal werkgeverschap. Wij zullen deze cao niet ondertekenen.‘