Leden wijzen eindbod rundveeverbeteraar CRV af, FNV tekent niet

facet hoofdkantoor FNV
Door Persvoorlichting 6 mei 2020

FNV-leden die bij rundveeverbeteraar CRV werken hebben het eindbod van hun werkgever voor de cao CRV en de cao CRV Monsternemers afgewezen. ‘De loonsverhoging van slechts 1,5% voor twee jaar die het financieel gezonde bedrijf biedt, is te mager’, zegt Nelly van Veen, FNV-Bestuurder Agrarisch Groen.

Van Veen: ‘FNV heeft het eindbod daarom met een negatief advies voorgelegd. Met de loonsverhoging is onvoldoende om normaal van te kunnen leven. Onze leden vinden dit eindbod dan ook te mager. Daarbij is een cao afspreken voor twee jaar in deze crisistijd te lang. Wat de crisis voor gevolgen heeft op de iets langere termijn is onduidelijk.’

2000 werknemers

Werkgever CRV geeft de coronacrisis als reden om de lage loonsverhoging als eindbod neer te leggen. ‘Natuurlijk heeft de coronacrisis impact op CRV, maar het is een financieel gezond bedrijf. Wij vinden het belangrijk dat ook de 2000 werknemers normaal kunnen rondkomen van hun salaris. FNV verwacht van CRV verantwoordelijk en sociaal werkgeverschap. Wij zullen deze cao niet ondertekenen.‘

Cookies op websites van de FNV

De FNV gebruikt functionele cookies die noodzakelijk zijn om de websites goed te laten functioneren. Deze cookies gebruiken net als de statistische cookies geen persoonsgegevens. Met jouw toestemming gebruiken we ook marketing cookies. Hieronder kun je toestemming geven voor het gebruik van cookies.

Functionele cookies: zijn noodzakelijk voor de basisfunctionaliteit van de website. Deze kunnen niet worden uitgeschakeld.

Statistische cookies

:

helpen ons te begrijpen hoe bezoekers onze website gebruiken (paginaweergaven, klikgedrag). Deze gegevens worden anoniem gemeten en gedeeld met drie externe partners.

Marketing cookies

:

worden gebruikt om onze diensten via online advertenties onder de aandacht te brengen. Bij acceptatie van marketing cookies delen wij je persoonsgegevens met vier externe partners voor retargeting en advertentiepersonalisatie.