Plantion zegt pensioenfonds BPL op

Door Redactie 24 maart 2020

Het zijn ongekende tijden. Het coronavirus houdt ons in de greep en heeft grote gevolgen voor ons privéleven en ook op ons werk. Natuurlijk heeft dit prioriteit voor ons allemaal. Maar ondertussen willen we je toch op de hoogte houden over jullie pensioensituatie. Want werkgever Plantion gaat buiten je cao om door afspraken met het pensioenfonds op te zeggen.

Plantion zegt contract BPL op

Plantion heeft het contract voor de uitvoering van je pensioenregeling bij BPL (Bedrijfspensioenfonds voor de Landbouw) opgezegd. Wij hebben hiertegen protest aangetekend bij Plantion en dringend verzocht om deze opzegging bij BPL terug te draaien. Een afspraak in de cao kan namelijk niet zo maar door een werkgever worden afgeschaft. Dat is strijdig met de wet.

Reactie Plantion

Helaas heeft Plantion ons laten weten dat ze niet van plan te zijn om de opzegging bij BPL ongedaan te maken. Plantion heeft zelfs medegedeeld een geheel andere regeling (namelijk beschikbare premieregeling) te willen gaan invoeren. Op deze manier zijn zij bezig eenzijdig en dus zonder instemming van de vakbonden, jouw pensioenregeling te verslechteren. Dat kunnen we niet accepteren. Wij gaan ons beraden. We houden je op de hoogte.

Blijf op de hoogte over corona

Afsluitend wijzen we je graag op de informatie over corona en werk. Doe je voordeel met deze veelgestelde vragen, want misschien speelt bij jou op de werkvloer ook wel iets.