Nieuwe cao Leisure een feit

Ondanks akkoord niet geheel tevreden

Door Redactie 6 maart 2020

Er is een nieuwe cao Leisure. Helaas is er ook veel onvrede onder jou en je collega’s die mochten stemmen over dit akkoord. Wij begrijpen je onvrede heel goed. We hebben er alles aan gedaan om betere afspraken te maken, maar daar wilden je werkgevers niet naar luisteren. Met hoe meer we zijn, hoe sterker we staan. Dus vraag je collega ook lid te worden, zodat we bij volgende cao-onderhandelingen nog sterker staan.

Teleurstelling

Ondanks het akkoord gaven je collega’s en jij aan dat jullie ontevreden waren. Dat snappen we! Jullie waren met name niet gelukkig over:

• de loonsverhoging (te laag en pas na 2 maanden)
  • de arbeidsongeschiktheid (geen opbouw meer van bovenwettelijke dagen na 6 maanden)
  • de verslechtering van de wettelijke positie van de oproepkrachten
  • het alweer niet/onvoldoende honoreren van onze eigen cao voorstellen

Samen staan we echt sterker

Heb jij gestemd, dank je wel! Voor het volgende cao-traject hopen we op nóg meer betrokkenheid onder je collega’s, zowel bij de vaste als bij de flexwerkers. Wij blijven altijd voor jouw belangen als werknemer in dierenparken opkomen. Maar natuurlijk staan we nóg sterker als ook je collega’s zich als FNV lid aansluiten. Spreek ze eens aan. Leg uit dat ze door hun lidmaatschap kunnen bijdragen aan een betere cao.

Vragen?

Heb je vragen of opmerkingen naar aanleiding van dit artikeltje ? Mail deze dan naar dehovenier@fnv.nl. Hoewel het een e-mailadres lijkt voor hoveniers, staan we ook voor jou klaar achter dit adres.