MBO studenten begeleiden: iets voor jou?

Door Redactie 30 januari 2020

Het ledenparlement van de FNV heeft op 8 november 2019 unaniem ingestemd met de FNV-visie op het mbo. Ook wil het ledenparlement hier graag vakbondswerk van maken. Daarvoor zijn we op zoek naar kaderleden die hieraan vanuit hun kennis van het mbo en begeleiden van mbo-studenten op de werkvloer een bijdrage aan willen leveren.

generatiepact

Lees het visiedocument

Wie zoeken we?

We zoeken mensen uit verschillende beroepen en sectoren die met onze FNV vertegenwoordigers willen praten over middelbaar beroepsonderwijs. En ook mensen die namens de FNV inbreng willen geven in de zogeheten marktsegmenten van SBB[1].

Wat vragen we van je?

Afhankelijk van je mogelijkheden, een paar keer per jaar bijwonen van FNV-bijeenkomsten over beroepsonderwijs in je beroep of sector, waar je jouw kennis en ervaring kunt delen.

Degenen die namens de FNV in een marktsegment gaan zitten, deze komen 4 รก 5 keer per jaar bij elkaar.

Wat bieden we?

• De mogelijkheid je kennis over je vak in te zetten voor goed beroepsonderwijs dat aansluit op de arbeidsmarkt.
  • Je krijgt informatie over de actuele ontwikkelingen in het beroepsonderwijs.
  • De mogelijkheid om begeleidingsbijeenkomsten bij te wonen.
  • Een keer per jaar een grote inhoudelijke themadag over beroepsonderwijs

Voor het bijwonen van bijeenkomsten geldt een regeling ter vergoeding van reis en verletkosten.

Aanmelden?

Je kunt je aanmelden bij:

Monique Groot – van Ringelenstein

Meer weten?

Meer inhoudelijke informatie kun je krijgen bij :

Isabel Coenen, Beleidsadviseur Beroepsonderwijs, 06 33 31 30 18l

Leo Hartveld, Bestuurder, 06 511 52 784

[1] SBB kent zogeheten Sectorkamers, waarin vanuit verschillende sectoren de samenhang tussen arbeidsmarkt en beroepsonderwijs wordt besproken. Elke Sectorkamer kent een aantal Marktsegmenten waar over de subsectoren en branches wordt gesproken.