Nieuwe cao Particuliere Beveiliging een feit

portret Mariëtte van Dijk
Door Mariëtte van Dijk 09 oktober 2018

Na een lang traject van actievoeren, stakingen op Schiphol en een landelijke stakingsdag hebben de leden van FNV vandaag ingestemd met een nieuwe cao Particuliere Beveiliging. Deze geldt voor circa 30.000 particuliere beveiligers door het hele land.

In de cao zijn afspraken gemaakt over onder andere gezondere roosters, verlaging van de arbeidsduur naar gemiddeld 36 uur per week en een drastische verbetering van de pensioenregeling. De werkdruk wordt verlaagd en de lonen gaan omhoog met tenminste 13,25% in de komende jaren tot aan 2023.

Trots

De bonden en de werkgevers bereikten 19 september een cao-onderhandelingsresultaat. Vandaag stemde 53% van de FNV-leden hiermee in. Tanja Schrijver, bestuurder FNV Beveiliging: ‘Ik ben blij dat de leden achter het bereikte resultaat staan. Dat betekent dat we nu kunnen starten met het uitvoeren van de gemaakte afspraken. Het was een intensief en historisch traject, met voor het eerst in de beveiliging een landelijke staking. Ik ben ongelooflijk trots op alle mensen die hebben bijgedragen aan dit succes.’

De cao heeft een looptijd van 1 juli 2018 tot 1 juli 2023.

De FNV heeft een nieuwe website. Hierdoor kan het zijn dat links op deze pagina niet werken of afbeeldingen niet zichtbaar zijn. Excuses voor het ongemak.