Guillaumine Nelom wint FNV Diversiteitsprijs

Door Redactie 22 november 2018

Guillaumine Nelom heeft de FNV Diversiteitsprijs gewonnen, een prijs die tweejaarlijks naar een van de FNV leden gaat die zich inzet voor diversiteit en tegen discriminatie. Guillamine Nelom heeft een bedrijf dat trainingen geeft in communicatieve dienstverlening, diversiteitsmanagement, coachen, onderzoek en advies. Zij begeleidt startende ondernemers bij interculturele communicatie en emancipatieprojecten.

De prijs wordt voor de derde keer uitgereikt, dit keer door FNV vicevoorzitter Kitty Jong.

Kitty Jong: 'Naast haar bedrijf heeft Guillaumine zich enorm ingezet als vakbondsvrijwilliger. De sectorraad Zelfstandigen heeft nu meer vrouwen en meer kleur en wij hopen dat dat andere sectoren inspireert. Het is belangrijk dat de hele FNV een afspiegeling is van de maatschappij. Guillaumine's werkwijze is er een van niet opdringen maar doordringen. De jury waardeert dat met deze Diversiteitsprijs.'

Marjan van Noort, manager Expertisecentrum Zelfstandigen bij de FNV: 'Guillaumine is gedreven en betrokken, terwijl zij tegelijk een echte verbinder is en niet van ruzie houdt. Zij is altijd op resultaat gericht en is een echte ondernemer. Mooi dat zij na al die jaren erkenning krijgt in de vorm van deze prijs, mooi ook voor FNV Zelfstandigen binnen de FNV.'

Guillaumine Nelom is blij verrast met de prijs: 'Fijn als je inzet zo wordt gewaardeerd. De basis van diversiteit is dat je nieuwsgierig bent naar een anders drijfveren, en de verbinding zoekt, niet de verschillen. Dat is mijn kompas. Dat is helaas niet zo vanzelfsprekend in deze tijd.'

Een eervolle vermelding ging naar Anya Wiersma, als verbindend leider bij Netwerk Vrouwen FNV, en Zeki Arslan, als onvermoeid pleitbezorger om kansen van migrantenjongeren in het onderwijs te vergroten.

De FNV heeft een nieuwe website. Hierdoor kan het zijn dat links op deze pagina niet werken of afbeeldingen niet zichtbaar zijn. Excuses voor het ongemak.