Livestream bijeenkomst dag tegen racisme en discriminatie

Door Redactie 20 maart 2020

De dag tegen racisme en discriminatie (21 maart) ziet er dit jaar anders uit dan anders. De demonstratie is vanwege het coronavirus afgelast. In plaats daarvan kun je via een livestream een bijeenkomst volgen over dit onderwerp, dat helaas ook in 2020 nog steeds bestaat.

Tijdens de bijeenkomst wordt onder andere gesproken over wat het coronavirus en racisme doen met kwetsbare groepen in onze internationale samenleving: vluchtelingen, mensen zonder papieren, arme mensen, daklozen en zieke en oudere mensen? En wat doen organisaties hier aan?

Ook FNV-vicevoorzitter Kitty Jong is in de uitzending te zien en te horen. Ook zij gaat in op de gevolgen van de coronacrisis voor mensen met een kwetsbare positie. Daarnaast heeft zij aandacht voor discriminatie op de werkvloer en bij het uitnodigingsbeleid voor sollicitaties. Kitty: ‘Onze campagne voor een hoger minimumloon van 14 euro is heel belangrijk voor de laagstbetaalden, zoals veel migranten en hun kinderen.’

Discriminatie hoort niet op de werkvloer

Van een grapje over iemands geaardheid tot complete uitsluiting vanwege iemands huidskleur. Discriminatie hoort niet thuis op de werkvloer. Jammer genoeg is het er nog altijd. Vrouwen krijgen lang niet altijd hetzelfde salaris voor hetzelfde werk. Nederlanders met een migratieachtergrond mogen wel op gesprek komen, als ze onder een andere naam solliciteren en LHBTI’s krijgen te maken met pesterijen. Zomaar een paar voorbeelden van ongelijkheid op het werk.

Sta met de FNV op tegen discriminatie

Dat mag en kan niet! Daarom staan we op 21 maart op tegen racisme. Je volgt de livestream via Vimeo. De uitzending duurt van 14.00 – 15.30 uur.

Meer info vind je op 21maartcomite.nl

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.