In verband met de verspreiding van het coronavirus gaan de afspraken met de belastingservice die tot en met 1 juni gepland waren helaas niet door. We streven er naar Belastingservice FNV zo snel mogelijk weer op te starten.
Op dit moment is het niet mogelijk een afspraak te maken met de belastingservice; niet via de website en ook niet telefonisch. Wij raden je aan om in ieder geval via deze link uitstel aan te vragen bij de Belastingdienst. Heb jij een fiscaal partner? Dan moet hij/zij ook apart uitstel aanvragen.
Let op: Op 23 april besloot de Belastingdienst automatisch uitstel te geven tot 1 september voor mensen die voor hulp bij hun aangifte al een DigiD-machtigingscode hebben.
Om je toch hulp te bieden kun je vanaf 26 maart inhoudelijke vragen over je aangifte inkomstenbelasting stellen via fiscalevragen@vereniging.fnv.nl.
Een paar voorbeelden van vragen die we kunnen beantwoorden:
De machtigingscodes die centraal zijn verstuurd blijven geldig tot 1 september. Je hebt die van de belastingdienst gekregen als je vorig jaar ook al onze belastingservice hebt gebruikt.
Als je zelf een machtigingscode hebt aangevraagd, dan blijft die geldig tot de datum die daar op staat. Je moet zelf een nieuwe code aanvragen als die verloopt. Dat geldt ook voor machtgingscodes voor toeslagen.
Zodat je weet wanneer de belastingservice weer aan de slag gaat. Bekijk ondertussen de veelgestelde vragen over corona en werk.
Omdat wij jou ook dit jaar willen helpen met je belastingaangifte, willen we zo snel mogelijk een herstart maken met de dienstverlening van Belastingservice FNV. Wij houden je uiteraard via onder meer de website en social media op de hoogte over wanneer we weer open gaan.
Er worden phishing mails verstuurd uit naam van de Belastingservice FNV. In deze mails wordt gevraagd om je BSN (wij vragen daar nooit naar) en om per e-mail te reageren. Doe dit niet! Als je twijfelt of een mail echt van de FNV komt, neem dan contact met ons op.