De FNV Europa-visie wordt aangepast, denk en praat je met ons mee?

Kom naar onze FNV Europa-debatten en laat weten wat jij vindt

Door Redactie 27 januari 2020

Per 1 december 2019 is de nieuwe Europese Commissie aangetreden, met nieuwe politieke prioriteiten voor de komende 4 jaar. Die prioriteiten zijn: een Europese Green Deal, regels voor platforms, een juridisch instrument voor een fair minimumloon en bescherming werknemers op het vlak van veiligheid en gezondheid.

Deze bijeenkomst gaat NIET DOOR. De FNV volgt het advies dat de overheid en het RIVM samen hebben afgegeven.

Deze onderwerpen hebben gevolgen voor de Nederlandse werkplekken. Het aantreden van de nieuwe commissie is een goed moment om onze FNV Europa-visie aan te passen en weer actueel te maken.

FNV Europa-debatten

Daarom houden we 4 FNV Europa-debatten met (kader)leden en bestuurders. Op ieder Europa-debat focussen we op een bepaald thema, dat ingeleid wordt door een expert en een EuroparlementariĆ«r (CDA, D66, GroenLinks en PvdA).

De brede thema’s van de 4 FNV Europa-debatten zijn:

1. 27 februari: Een socialer Europa
  2. 30 april: EU Green Deal
  3. 7 mei: Digitalisering en platformisering
  4. 28 mei: Europees Semester

Alle bijeenkomsten zijn van 18.00 - 21.00 uur bij de FNV in het Centraal Vakbondshuis Utrecht (Hertogswetering 159).

Kom, leer en discussieer mee! Het eerste debat is op donderdag 27 februari, Een socialer Europa.

Meld je snel aan

Dit staat er op het programma 27 februari

Om onrust in de samenleving de kop in te drukken en stappen vooruit te zetten, heeft Nederland een nieuw ‘sociaal contract’ nodig. Dit contract moet de basis zijn voor economische, ecologische en maatschappelijke vooruitgang. En tegelijkertijd een sociale basis waardoor niemand buiten de boot hoeft te vallen. Dit betoogden Kim Putters en Feike Sijbesma in de Volkskrant van 2 januari. Zou dit niet juist ook vooral gelden voor de hele Europese Unie? Een socialer Europa?
Sprekers: Dr. Mendeltje van Keulen, lector (professor) ‘Changing role of Europe’ Haagse Hogeschool en Agnes Jongerius, EuroparlementariĆ«r PvdA.