FNV veroordeelt racisme

portret José Kager
Door José Kager 20 november 2019

FNV spreekt haar afschuw uit over het racisme dat regelmatig de kop opsteekt in de samenleving, afgelopen weekeinde weer tijdens de voetbalwedstrijd Den Bosch-Excelsior. Er moet een einde komen aan spreekkoren in voetbalstadions. Wij zijn het met de bij ons aangesloten voetbalbond VVCS eens, dat hier hard tegen opgetreden moet worden en zo mogelijk strafrechtelijk maatregelen moeten volgen.

FNV is tegen racisme en discriminatie

Er moet ook hard worden opgetreden tegen meer verhuld racisme op de werkvloer, zoals aannamebeleid bij sollicitaties. Jongeren met een migrantenachtergrond hebben nog steeds minder mogelijkheden een baan of een uitnodiging voor een stage te krijgen.

De FNV heeft een vertrouwenstelefoon waar mensen terecht kunnen, kaart het aan op de werkvloer en sluit aan bij de jaarlijkse dag tegen racisme. De FNV strijdt tegen racisme vanuit haar grondslag, waarin staat dat ieder mens gelijk is en gelijk behandeld dient te worden. #stopracisme

Namens het voltallige FNV bestuur,

Han Busker