FNV-bijeenkomst 100 jaar internationale samenwerking voor eerlijk en veilig werk

Kom op 22 november naar onze bijeenkomst en laat je inspireren

Door Redactie 09 oktober 2019

Wereldwijd hebben werknemers recht op veilig werk, gelijke rechten en een leefbaar loon. Daarom werken wij samen met vakbonden en organisaties over de hele wereld. Zo ook met de Internationale Arbeidsorganisatie van de Verenigde Naties (ILO). Sinds 1919 maakt deze organisatie zich hard voor goede afspraken tussen overheden, werkgevers en werknemers van de VN-lidstaten. En daar hebben onze leden ook profijt van! Al een eeuw lang.

Wat dacht je bijvoorbeeld van de achturige werkdag? Dat was de eerste internationale arbeidsnorm die de ILO voor elkaar heeft gekregen. Om het 100-jarig bestaan en de samenwerking niet onopgemerkt voorbij te laten gaan, organiseren wij een speciale bijeenkomst.

Kom ook en laat je inspireren!

• Datum: vrijdag 22 november 2019
  • Locatie: FNV Centraal Vakbondshuis, Hertogswetering 159 in Utrecht
  • Tijd: 10.00 – 15.00 uur, aansluitend borrel

Ja, ik kom ook en meld me aan!

Wat kun je verwachten?

We nemen je mee naar het verleden, het heden èn de toekomst! Met inspirerende voorbeelden, maar ook met belangrijke vragen als: Wat zijn nou fundamentele arbeidsnormen? Waar staat Decent Work (Fatsoenlijk Werk) eigenlijk voor? En wat hebben wij hier zelf aan bijgedragen?

In tijden van flexibilisering, robotisering, vergrijzing, migratie en energietransitie is het de vraag of er nog wel internationale afspraken gemaakt kunnen worden. Wat betekenen deze ontwikkelingen voor de kwaliteit van werk?

Je kunt ook deelnemen aan inspirerende workshops met concrete voorbeelden uit de FNV-sectoren. Je kunt je voorkeur aangeven via je aanmelding.

We zien je graag op 22 november!