Stop Kinderarbeid Coalitie

Naar schatting zijn wereldwijd meer dan 150 miljoen kinderen het slachtoffer van kinderarbeid. Veel van de ergste vormen komen voor in ketens die direct gelinkt zijn met op de Nederlandse markt verkrijgbare producten, zoals in voedsel en kleding. Mondiaal FNV werkt met lokale partners aan de bestrijding van kinderarbeid, want kinderen horen gewoon op school.

Kinderarbeidvrije zones

Mondiaal FNV steunt de bestrijding van kinderarbeid in India, Oeganda, Mali, Zimbabwe en Nicaragua. Dit gebeurt o.a. door het ontwikkelen van kinderarbeidvrije zones: een dorp, wijk of andere locatie waar de gehele gemeenschap de verantwoordelijkheid heeft om kinderarbeid uit te bannen en goed onderwijs aan te bieden. Vaak is de vakbond de spin in het web.

Mondiaal FNV is coalitiepartner van Stop Kinderarbeid. Een aantal van de lokale partners van deze campagne zijn vakbonden waar Mondiaal FNV al jaren mee samenwerkt. Samen zoeken we nieuwe oplossingen voor dit hardnekkige probleem, bijvoorbeeld door het opzetten en versterken van kinderarbeidvrije zones.

Ga naar de site van Stop Kinderarbeid