Webinar: bestrijding kinderarbeid in de productieketen

Door Redactie 09 juni 2020

Op 12 juni, de internationale dag tegen kinderarbeid, organiseert de alliantie 'Work: No Child’s Business’ en de coalitie Stop Kinderarbeid een webinar over de bestrijding van kinderarbeid. Jij kunt daaraan deelnemen.

meisje in India werkt in steenfabriek

De Alliantie ‘Work: No Child’s Business’ en de coalitie Stop Kinderarbeid organiseren op vrijdag 12 juni het webinar ‘How to combat child labour in the supply chain’. Over de oorzaken en mogelijke oplossingen van kinderarbeid, met de focus op samenwerking met bedrijven.

Tijdens het webinar zullen ervaringen, standpunten, strategieën en intiatieven gedeeld worden. Panelleden uit India, Jordanië en Oeganda zullen ook informatie uit hun landen geven over de impact van COVID-19 en kinderarbeid.

Het webinar is nu terug te kijken: klik hier

Mondiaal FNV participeert in coalitie Stop Kinderarbeid, samen met de Algemene Onderwijsbond (AOb), Hivos, ICCO Coöperatie, Arisa en Stichting Kinderpostzegels Nederland. Stop Kinderarbeid wordt gecoördineerd door Hivos en werkt nauw samen met lokale partnerorganisaties in Azië, Afrika en Latijns-Amerika.