Hulp bij je belastingaangifte

Gratis voor leden

Belastingen lastig? Niet met de hulp van Belastingservice FNV. Je kan het hele jaar door bij ons aankloppen voor hulp bij het op tijd en correct invullen van je aangifte, toeslagen en aftrekposten. Of met vragen over (verkeerde) belastingaanslagen, bezwaarprocedures en nagekomen of fout ingevulde aangiften. Zo laat jij geen geld liggen!

Afspraak maken

Onze belastingservice zit door heel Nederland. Dus je vindt altijd wel een adviespunt in je eigen werk-of woonomgeving.

Of je je aangifte nu wel of niet met onze hulp hebt gedaan maakt niet uit. Ook vragen achteraf, kun je aan ons stellen.

Je kunt het hele jaar door bij ons terecht voor:

• Hulp bij invullen van nagekomen belastingaangiften
  • Hulp bij aanvragen of wijzigen van de voorlopige aangifte
  • Hulp bij het aanvragen van toeslagen (let op: machtigingscode meenemen)
  • Vragen of klachten over foutief ingevulde aangiften of (verkeerde) belastingaanslagen
  • Hulp bij het maken van bezwaarschriften

Maak een afspraak

We kunnen je alleen helpen bij je aangifte als je de juiste documenten meeneemt. Bekijk hier welke documenten nodig zijn voor je aangifte (pdf).

Voor het laten invullen van je belastingaangifte en ook voor hulp bij het aanvragen van toeslagen, heb je een machtigingscode van de Belastingdienst nodig. Hier lees je hoe je de machtigingscode regelt

Heb je een afspraak gemaakt, maar kun je toch niet komen? Geef dit dan op tijd aan ons door en maak een andere afspraak. We kunnen dan weer een ander FNV-lid helpen met de belastingaangifte.

Zo doe je dat
Je hebt een e-mail van ons ontvangen, nadat je een afspraak heb gemaakt. Daarin staat een link. Daarmee kun je je afspraak wijzigen of annuleren. Volg de aanwijzingen op het scherm.
Lukt het niet? Bel dan met ons Contactcenter. Houd de gegevens van de afspraak bij de hand.

Waarmee kunnen we je niet helpen?

Heb je inkomsten uit overig werk als gastouder, raadslid of krantenwijk kun je bij ons terecht voor de aangifte. Heb je naast je baan ook inkomsten als freelancer/zzp'er dan ben je verplicht een administratie te voeren en aangifte omzetbelasting te doen, wij kunnen dan de aangifte niet voor je verzorgen.

Wij geven geen financieel of fiscaal advies. Vragen over bijvoorbeeld je hypotheek of pensioenvoorziening kunnen wij niet beantwoorden.

Woon of werk je in het buitenland?

Dan kunnen we je ook helpen met je belastingaangifte, als:

• Je in Nederland woont en in BelgiĆ« of Duitsland werkt.
  • Je in het buitenland woont en in Nederland werkt (bijvoorbeeld BelgiĆ«, Duitsland, Polen, Portugal, Hongarije).

Maak een afspraak

Wil je hulp bij het invullen van een C-formulier en M-formulier? Maak dan een afspraak met:

Meer over het C-formulier en M-formulier op Belastingdienst.nl

Vrijwilligers Belastingservice

Alle medewerkers op de Belastingservice zijn vrijwilligers. Het zijn leden die graag andere leden helpen. Alle invullers krijgen een opleiding inkomstenbelasting voor particulieren.

Zelf vrijwilliger worden?

Word lid en sta sterker in je (werk)schoenen

• Invloed op je arbeidsvoorwaarden
  • Een goede cao voor jouw sector