Veilig je belastingaangifte invullen

Gratis voor leden

Je kunt ook nu weer je belastingaangifte door ons laten invullen. Door de coronacrisis kan dit alleen via een telefonische afspraak. Zodra het kan, kun je weer op een invullocatie terecht. FNV-leden krijgen tot zeker 1 september de tijd. Dat hebben wij met de Belastingdienst afgesproken. Je hoeft zelf geen uitstel aan te vragen.

Zo maak je een afspraak

1. Ga naar afspraakmakenfnv.nl. Je ziet dan alle beschikbare plekken en je kan dan zelf een afspraak maken.
  2. Je maakt een afspraak via ons Contactcenter:
    088 - 368 0 368 bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 17.30 uur.

Het Contactcenter kijkt ook in afspraakmakenfnv.nl of er een plek beschikbaar is. Dus als daar geen tijdstippen beschikbaar zijn, kan ons Contactcenter ook géén plekken aanbieden.

Lukt het niet een afspraak te maken, dan is er op de korte termijn geen plek. Probeer het over enkele weken nog eens. We zijn druk bezig meer invullers te trainen om telefonisch de belastingaangifte in te vullen. We gaan je zeker helpen. Ook na 1 mei. FNV-leden krijgen tot 1 september de tijd. Je hoeft zelf geen uitstel aan te vragen.

Dit heb je nodig

Zorg dat je deze documenten en gegevens bij de hand hebt. Voor zover dat voor jouw situatie van toepassing is. Dan kunnen we je zo snel mogelijk helpen bij het invullen van je aangifte.

Heb je een inhoudelijke vraag?

Heb je een inhoudelijke vraag over je belastingaangifte, mail dan naar fiscalevragen@vereniging.fnv.nl.Een paar voorbeelden van vragen die we kunnen beantwoorden:

• Hoe moet ik inloggen?
  • Mijn gegevens komen niet overeen met de gegevens die de Belastingdienst al heeft ingevuld. Wat nu?
  • Ik heb kosten gemaakt in verband met ziekte, studie, alimentatie, enz. Kan ik die invullen?

Geldigheid machtigingscodes

De machtigingscodes die centraal zijn verstuurd blijven geldig tot 1 januari 2022. Je hebt die van de belastingdienst gekregen als je vorig jaar ook al onze belastingservice hebt gebruikt.

Als je zelf een machtigingscode hebt aangevraagd, blijft die geldig tot de datum die daar op staat. Je moet zelf een nieuwe code aanvragen als die verloopt. Dat geldt ook voor machtigingscodes voor toeslagen.

Belastingtips

Word lid en sta sterker in je (werk)schoenen

• Invloed op je arbeidsvoorwaarden
  • Een goede cao voor jouw sector