Hulp bij je belastingaangifte

Gratis voor leden

Helaas kan Belastingservice FNV de komende weken geen fysieke afspraken houden op één van de locaties. Het is wel mogelijk om een telefonische afspraak te plannen of jouw vragen per mail te stellen.

Heb je nog recht op toeslagen over 2019, en heb je dit nog niet aangevraagd? Doe dat dan vóór 1 januari 2021. Heb je nog geen afspraak gemaakt met de Belastingservice FNV, dan adviseren wij je dringend zelf een telefonische aanvraag toeslagen te doen via de BelastingTelefoon op 0800 - 0543. De datum van je telefonische contact met de BelastingTelefoon is dan ook de datum van de aanvraag. Lees meer op de pagina Toeslagen op belastingdienst.nl.

Aanmelden voor belastinghulp

Je moet lid zijn van de FNV om aan te kunnen kloppen bij Belastingservice FNV. Je kunt jouw vragen op de volgende manieren stellen:

Telefonisch

Via onze afsprakenplanner maak je op een simpele manier een afspraak en word je op die datum en tijdstip door onze vakbondsvrijwilliger teruggebeld. Je krijgt na het inplannen een bevestiging van de gemaakte afspraak.

Via e-mail

Om je toch hulp te bieden kun je inhoudelijke vragen over je aangifte inkomstenbelasting stellen via fiscalevragen@vereniging.fnv.nl.

Een paar voorbeelden van vragen die we kunnen beantwoorden:

• Hoe moet ik inloggen?
  • Mijn gegevens komen niet overeen met de gegevens die de Belastingdienst al heeft ingevuld. Wat nu?
  • Ik heb kosten gemaakt in verband met ziekte, studie, alimentatie, enz.. Kan ik die invullen?
  • En andere aangifte gerelateerde vragen.

Geldigheid machtigingscodes

De machtigingscodes die centraal zijn verstuurd blijven geldig tot 1 januari 2021. Je hebt die van de belastingdienst gekregen als je vorig jaar ook al onze belastingservice hebt gebruikt.

Als je zelf een machtigingscode hebt aangevraagd, dan blijft die geldig tot de datum die daar op staat. Je moet zelf een nieuwe code aanvragen als die verloopt. Dat geldt ook voor machtgingscodes voor toeslagen.

Word lid en sta sterker in je (werk)schoenen

• Invloed op je arbeidsvoorwaarden
  • Een goede cao voor jouw sector
  • Altijd hulp bij een toekomstig arbeidsconflict