Veilig je belastingaangifte invullen

Gratis voor leden

In 2021 staat de Belastingservice FNV ook weer voor je klaar. Door de coronacrisis kun je je belastingaangifte dit jaar in eerste instantie alleen telefonisch laten invullen. We doen er alles aan om onze capaciteit te vergroten en daarom kan je- in plaats van de eerder genoemde 15 februari- pas vanaf 1 maart een afspraak maken via onze afspraakplanner. Ook kun je je vragen stellen via de mail.

Zo werkt het

Je moet lid zijn van de FNV om aan te kunnen kloppen bij Belastingservice FNV. Door de coronacrisis is de procedure helaas wat anders dan vorige jaren. Maar we laten jullie niet in de steek. Wij zijn op de volgende manieren bereikbaar:

Telefonisch spreekuur

In de loop van maandag 1 maart kun je een telefonische afspraak maken om je aangifte inkomstenbelasting 2020 te laten invullen. Binnenkort vind je hier een link naar de afsprakenplanner.

Zodra de coronamaatregelen het toelaten, dan kun je weer naar een invullocatie. We houden je op de hoogte

Via de e-mail

Heb je een inhoudelijke vraag over je belastingaangifte, mail dan naar fiscalevragen@vereniging.fnv.nl.

Een paar voorbeelden van vragen die we kunnen beantwoorden:

• Hoe moet ik inloggen?
  • Mijn gegevens komen niet overeen met de gegevens die de Belastingdienst al heeft ingevuld. Wat nu?
  • Ik heb kosten gemaakt in verband met ziekte, studie, alimentatie, enz. Kan ik die invullen?

Geldigheid machtigingscodes

De machtigingscodes die centraal zijn verstuurd blijven geldig tot 1 januari 2022. Je hebt die van de belastingdienst gekregen als je vorig jaar ook al onze belastingservice hebt gebruikt.

Als je zelf een machtigingscode hebt aangevraagd, blijft die geldig tot de datum die daar op staat. Je moet zelf een nieuwe code aanvragen als die verloopt. Dat geldt ook voor machtgingscodes voor toeslagen.

​Lees ook onze geld- en belastingstips

Word lid en sta sterker in je (werk)schoenen

• Invloed op je arbeidsvoorwaarden
  • Een goede cao voor jouw sector