FNV Solidair On Air Podcast

FNV-leden over werken in de luchtvaart

Met trots presenteren wij de FNV Solidair On Air Podcast. In deze podcast serie spreken FNV-leden over hoe het is om te werken in de luchtvaart, wat er beter kan en hoe we samen voor verandering kunnen zorgen.

FNV Solidair On Air Podcast

Aflevering 1 met Tony Roomeyer en Iraida Donk van Aviapartner

In aflevering 1 spreken we met Tony Roomeyer en Iraida Donk, kaderleden bij afhandelingsbedrijf Aviapartner. We hebben het onder andere over de effecten van Covid in de luchtvaart, de veranderingen op Schiphol door de jaren heen, hun werk als kaderleden en hun hoop voor de toekomst.

Lees het transcript van aflevering 1

Aflevering 2 met Erick van Veen en Gerben de Jong van KLM Platform

In aflevering 2 spreken we met Erick van Veen en Gerben de Jong, kaderleden bij KLM Platform. We hebben het onder andere over het tumultueuze afgelopen jaar, hun toekomstverwachtingen en onze collectieve vakbondsstrijd.

Lees het transcript van aflevering 2

Aflevering 3 met Lucy Klooster en Marjon van der Linden van Schiphol Airport Retail

In aflevering 3 spreekt Melissa met Lucy Klooster en Marjon van der Linden. Zij zijn werkzaam bij de winkels achter de douane, dit zijn de winkels van Schiphol Airport Retail. We hebben het o.a. over hoe ze met acties het ontslag van collega's hebben weten tegen te houden, over hun strijd voor het behoud van hun cao en over de collectieve vakbondsstrijd van Schipholmedewerkers.

Lees het transcript van aflevering 3

Luister, deel met je collega’s en laat ons weten wat je ervan vond!

Aflevering 4 met Ufuk en Simon of ultrafijnstof

Deze aflevering gaat over ultrafijnstof, een zéér schadelijke uitlaatstof waar werkers van de luchthaven dagelijks in moeten werken. Schiphol-group doet veel te weinig om hun mensen te beschermen. Hulya spreekt met Ufuk en Simon. Ufuk is werkzaam op platform van Schiphol - een van de plekken waar de concentratie ultrafijnstof het hoogste is. Simon is beleidsadviseur bij de FNV, expert gevaarlijke stoffen en heeft zich vastgebeten in dit onderwerp.

Lees het transcript van aflevering 4