Zwemonderwijs verdient beter!

Er is in Nederland een groot tekort aan zwemonderwijzers. Niet omdat het werk niet leuk of belangrijk is. Wel omdat er te weinig geld naar de zwemonderwijzer gaat. Gediplomeerde zwemonderwijzers voelen zich zo niet gewaardeerd. De FNV vindt dat de zwemonderwijzer meer verdient. Dit zorgt ervoor dat het zwembad openblijft. Steun de zwemonderwijzer in hun strijd voor een eerlijke beloning.

zwembaden

Witboek Zwembaden voor gemeenten

Bekijk de ervaringen en aanbevelingen van FNV-leden in de zwembranche.

Naar het witboek

Bekijk de ervaringen en aanbevelingen van FNV-leden in de zwembranche.

Naar het witboek

Kwaliteit heeft een prijs

Het zwemonderwijs staat serieus onder druk door deze grote leegloop uit de sector. Zwembadmedewerkers hebben verantwoordelijk werk, want jouw veiligheid ligt in hun handen. Daarom moet de kwaliteit van het bad en de medewerkers goed zijn. Dat heeft een prijs, eentje die de gemeente bereid moet zijn om te betalen. Zodat zwemmen aantrekkelijk en toegankelijk blijft voor iedereen in elke gemeente in Nederland. Er zijn gemeentes die de waarde van het zwemonderwijs wel goed inschatten, daar is het personeelstekort dan ook aanzienlijk minder.

Werk jij in een zwembad? Doe dan ook mee. Download en print de poster en hang deze op in jouw zwembad.

Ga naar de poster

Doe mee!

Doe je ook mee aan onze estafette die wij in het najaar organiseren? Voor deze estafette hebben we een stappenplan gemaakt.

Download hier het stappenplan

Download hier het stappenplan

Petitie 'Ik red jou, red jij mij?'

Vind jij ook dat er meer geld moet naar het personeel in de zwembaden, zodat er voldoende en goed zwemaanbod blijft bestaan? Vind jij ook dat kwaliteit boven commercieel belang gaat? Teken dan de petitie. Met het tekenen van deze petitie roepen wij de gemeentes op niet te bezuinigen op het zwembad maar te kiezen voor een aantrekkelijk arbeidsvoorwaardenpakket.

Op de planning

• 8 september - lancering van het witboek in Heerhugowaard.
  • 15 september – vertegenwoordiger van ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport bij SRO Zeist.
  • 29 november t/m zondag 3 december - actie Maastricht

Video

Zwemonderwijzer Ardi vertelt waarom het werk zo belangrijk is en waarom de zwemonderwijzers meer loon en waardering verdienen.

Word lid van de FNV

Hoe meer leden, hoe sterker wij staan. Want alleen met voldoende leden kunnen wij een vuist maken aan de onderhandelingstafel. Ben je nog geen lid van de FNV, maar wil jij straks wel meebeslissen over de nieuwe cao’s die voor de Zwembaden worden afgesloten?

Word nu lid

Word nu lid

Of maak je collega lid

Als FNV-lid ken jij de voordelen. Gun jij dat een ander ook? Nodig dan collega’s, vrienden of familie uit om ook lid te worden en ontvang een tientje.

Maak een ander lid

Maak een ander lid