Pensioenregeling Sociale Werkvoorziening en Aan de slag

Ben jij werknemer onder de cao Sociale Werkvoorziening of cao Aan de slag? Dan bouw je pensioen op bij pensioenfonds PWRI. Jouw werkgever betaalt daarvan het grootste deel: 70%. Maar de andere 30% komt vanuit jouw loon: je werkgever betaalt dat voor jou aan PWRI.

PWRI beheert al dat pensioengeld en probeert er méér geld van te maken. Zodat als je met pensioen gaat je niet op een houtje hoeft te bijten. Ook als in de tussentijd het leven alleen maar duurder is geworden.

Als je de AOW-leeftijd haalt, ga je met pensioen. Dan krijg je van de overheid een AOW-uitkering. En PWRI betaalt het aanvullende ouderdomspensioen uit, dat je samen met je werkgever zelf hebt opgebouwd. Als je komt te overlijden en je laat een partner achter, dan krijgt hij of zij een partnerpensioen van PWRI. En als je kinderen hebt ontvangen zij (onder voorwaarden) een wezenpensioen. Op de website van PWRI is veel meer informatie te vinden: www.pwri.nl.

De komende jaren gaat ons hele pensioen flink op de schop. Niet alleen in de cao’s Aan de slag en SW, maar alle pensioenen in ons land.

Wil je meer weten over pensioen? Neem een kijkje op de pensioenpagina.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.