Op weg naar een nieuwe cao voor rijksambtenaren

Dit is dé plek waar je alles kunt vinden over de onderhandelingen voor de nieuwe cao voor rijksambtenaren. We willen je meenemen bij de voorbereidingen, de activiteiten, bijeenkomsten, digitaal of op de werkvloer.

Onderhandelingsresultaat voor cao Rijk

Op 23 juni is er een onderhandelingsresultaat voor de nieuwe cao Rijk bereikt. FNV onderhandelaar Marco Ouwehand licht dit toe.

Lees snel verder

Digitale bijeenkomsten

Wil je meer weten over de onderhandelingen, deze en andere afspraken uit het resultaat en hoe dit resultaat tot stand is gekomen? We organiseren drie keer een gesprek met de FNV-onderhandelaars:

• Dinsdag 28 juni, van 19.00 - 20.00 uur
  • Maandag 4 juli, van 16.30 - 17.30 uur
  • Dinsdag 5 juli van 12.00 - 13.00 uur

Geef je hier op voor één van de opties. We hopen je daar te zien.

Stemmen

Ben je FNV-lid en val je onder deze cao? Dan krijg je een apart bericht waarmee je jouw stem kunt uitbrengen op het akkoord. Stemmen kan tot 7 juli. Leden hebben het laatste woord. We zijn benieuwd wat je er van vindt.

Dit zie je terug op deze actiepagina

Onze leden zijn actief op alle departementen en bij alle diensten binnen het Rijk. Van het RIVM tot de Rijksschoonmaakorganisatie, van DUO tot DJI en bij vele zelfstandige bestuursorganen (ZBO’s). Op deze actiepagina maak je kennis met de leden, met vrijwilligers die op allerlei manieren betrokken zijn en met onze vakbondsbestuurders. Je vindt hier allerlei informatie over de cao, maar ook filmpjes waarin mensen vertellen over hun werk en ideeën voor de cao.

Cao Rijk: medewerkers aan het woord

Structurele afspraak over koopkracht nodig

Onze vakbondsbestuurder Marco Ouwehand werd onlangs geïnterviewd over de op handen zijnde cao-onderhandelingen door het tijdschrift Binnenlands Bestuur.

Lees het interview

Word lid van de FNV

Als lid ben je er zeker van dat je door al het nieuws snel op de hoogte bent én mee kunt stemmen bij de ledenraadplegingen.

Of maak een ander lid

Als FNV-lid ken jij de voordelen. Gun jij dat een ander ook? Nodig dan collega’s, vrienden of familie uit om ook lid te worden en ontvang een tientje.

Maak een ander lid