Een nieuwe cao voor rijksambtenaren

Dit is dé plek waar je alles kunt vinden over de nieuwe cao voor rijksambtenaren. Leden konden tot 7 juli hun stem uitbrengen over het onderhandelingsresultaat van de nieuwe cao. Een ruime meerderheid van FNV-leden heeft 'ja' gezegd. De nieuwe cao loopt van 1 april 2022 tot en met 30 juni 2024.

Lees het akkoord

Ruim 90% FNV-leden stemt voor cao Rijk

FNV onderhandelaar Marco Ouwehand: 'Het waren pittige onderhandelingen, maar er zijn goede afspraken gemaakt over het loon, met oog voor lage inkomens.'

Word lid van de FNV

Ben je nog geen FNV-lid en wil jij de volgende keer ook mee kunnen stemmen over je arbeidsvoorwaarden? Meld je dan nu aan.

Dit zie je terug op deze actiepagina

Onze leden zijn actief op alle departementen en bij alle diensten binnen het Rijk. Van het RIVM tot de Rijksschoonmaakorganisatie, van DUO tot DJI en bij vele zelfstandige bestuursorganen (ZBO’s). Op deze actiepagina maak je kennis met de leden, met vrijwilligers die op allerlei manieren betrokken zijn en met onze vakbondsbestuurders. Je vindt hier allerlei informatie over de cao, maar ook filmpjes waarin mensen vertellen over hun werk en ideeën voor de cao.

Cao Rijk: medewerkers aan het woord

Maak een ander lid

Als FNV-lid ken jij de voordelen. Gun jij dat een ander ook? Nodig dan collega’s, vrienden of familie uit om ook lid te worden en ontvang een tientje.

Maak een ander lid