Een nieuwe cao voor Waterschappen

FNV Waterschappen is er voor iedereen die werkt bij een waterschap of een aan de waterschappen gelieerde organisatie. Dit is dé plek waar je alles kunt vinden over de cao Werken voor waterschappen.

Activiteiten en planning

Je vindt hier de onderhandelingsdata en alle activiteiten die de komende periode gepland staan. Houd deze pagina in de gaten. Als er nieuwe activiteiten of bijeenkomsten worden gepland kun je ze hier terugvinden.

Start van de onderhandelingen

De huidige cao loopt eind van dit jaar af en op in november starten de onderhandelingen over de cao die op 1 januari 2024 ingaat. Het moet ook qua arbeidsvoorwaarden aantrekkelijk zijn om te werken in deze prachtige sector. Daarom zetten in ieder geval in op opnieuw een stevige loonsverhoging in 2024.

Maar er zijn meer belangrijke thema’s, zoals vergroening van de cao en duurzame inzetbaarheid. Ook willen we weer een specifieke cao-afspraak maken waar de jongere collega’s baat bij hebben.

Vragen over de cao?

Je kunt je vragen over de cao op verschillende manieren aan ons stellen:

1. Meld je aan voor het digitale spreekuur met de cao-onderhandelaar. Elke derde donderdag van de maand tussen 10.00 en 12.30 uur kun je via MS Teams in gesprek met Yoram Bovenkerk of Piet Scholtens. We kijken er naar uit om je treffen via Teams!
    ​Meld je aan
  2. Stuur een mail naar caowaterschappen@fnv.nl
  3. Bel met ons Contactcenter op 088 – 3680368. Elke werkdag van 8.30 tot 17.30 uur bereikbaar.

Lid worden loont, juist nu!

Hoe meer leden we hebben, hoe meer impact we maken. Met jouw steun staan we nog sterker! Ben je nog geen lid van de FNV, maar wil jij straks wel meebeslissen over de nieuwe cao Werken voor waterschappen? Word dan nu lid. Je betaalt dan de eerste 4 maanden slechts € 25.

De voordelen van een lidmaatschap

• Via je werkgever krijg je bijna de helft van je contributie terug
  • Altijd hulp bij een toekomstig arbeidsconflict
  • Hulp bij letselschade en beroepsziekte