Duurzame Inzetbaarheidsdag Metalektro

Maak er gebruik van en doe een workshop!

In de cao Metalektro is afgesproken dat jij elk kalenderjaar recht hebt op een dag om te werken aan jouw duurzame inzetbaarheid. Je mag zelf bepalen wat je met de 'Duurzame Inzetbaarheidsdag' doet. Je kunt deze dag besteden aan opleiding, ontwikkeling of aan je gezondheid. Je moet natuurlijk wel tijdig bij je werkgever melden wanneer je deze dag opneemt. Doe bijvoorbeeld mee aan een van onze workshops.

Voor werknemers in de Metalektro bieden wij  5 workshops aan op het gebied van duurzame inzetbaarheid. Deze workshops worden gegeven door professionele trainers van de FNV.

In de cao is een nieuwe afspraak opgenomen, nl. dat iedere werknemer recht heeft op een loopbaangesprek per jaar. Dat is goed nieuws. In deze workshop kun je je voorbereiden op je loopbaangesprek met je leidinggevende. Aan de orde komen:

• Wat zijn je kwaliteiten? Zet je die nu al in?

• In welke functies binnen of buiten het bedrijf kun je die inzetten?

• Stel je wilt een loopbaanstap zetten, wat heb je nodig om dat daadwerkelijk te doen?

Het resultaat is dat je goed voorbereid het loopbaangesprek in gaat en zo meer regie krijgt over je eigen loopbaan.

Data en locaties

Deze workshop wordt door het hele land gegeven. Kijk hier waar en wanneer het bij jou in de buurt wordt gegeven en geef je op.

In elke functie moet je samenwerken en communiceren met anderen. In je eigen team, met andere afdelingen en met je leidinggevende. Soms loopt die samenwerking niet helemaal lekker. Aan de orde komen:

• Welke stijlen van communiceren zijn er? En wat is jouw stijl?

• Wat kun je doen om de samenwerking met een ander te verbeteren?

• Wat helpt en wat helpt niet?

Je gaat oefenen met een echte trainingsacteur. Het resultaat is dat je je bewust bent van je manier van communiceren en zelf invloed kunt uitoefenen op een goede samenwerking met je collega’s.

Data en locaties

Het leven is voor veel werknemers zeer dynamisch. Het werk houdt aan het einde van de dag niet op. Ploegendiensten, consignatiedienst of overwerk, veel werknemers in de metaal hebben hier mee te maken Gezond zijn en blijven is een kunst geworden. In deze workshop gaan we in op werkdruk:

• Wat is werkdruk?

• Wat is het verschil met werkstress?

• Hoe kun je werkstress herkennen?

• En vooral ook: wat kan je er aan doen?

Data en locaties

Werktijden beïnvloeden je sociale leven en je gezondheid elke dag. Daarom wil FNV Metaal je informeren over:

• De effecten van (flexibele) werktijden, ploegenroosters en nachtdiensten op je gezondheid en je sociale leven

• Tips om goed te kunnen slapen bij bepaalde werktijden

• Tips over hoe je het beste kunt eten bij bepaalde werktijden

• Tips voor het voorkomen van stress in je sociale leven

• Tips over hoe in gesprek te gaan over je werktijden

Data en locaties

Wat is werkgeluk eigenlijk? Daarover gaat het in deze workshop. Met praktijkvoorbeelden.

• Wat is Werkgeluk?

• Wat is Employee experience?

• Positieve psychologie

• De Cirkel van 8 – gelukkig werken

Voor wie?

De workshops zijn toegankelijk voor alle werknemers die vallen onder de CAO Metalektro. Ook niet-leden van de FNV zijn welkom.

Alle workshops beginnen om 10.00 en eindigen om 15.00 uur. Wij kunnen ook bij jou in het bedrijf de workshops geven. Neem hiervoor contact op met je regiobestuurder.

Wat kost het?

Deelname aan de workshop is gratis. En het kost ook geen vrije dag, want je kunt hiervoor je Duurzame Inzetbaarheidsdag opnemen. Die hebben wij voor jou in de cao geregeld. Je moet natuurlijk wel tijdig bij je werkgever melden wanneer je deze dag opneemt.

Tijdens de workshop zorgen wij ook voor koffie, thee en een gezonde lunch. Op deze dag betaal je dus alleen je reiskosten.

Waar en wanneer zijn de workshops?

Deze workshops worden door het hele land gegeven. Kijk hier waar en wanneer het bij jou in de buurt wordt gegeven en geef je op.

Aanmelden

Doe je mee? Wat goed! Aanmelden doe je door een mail te sturen naar een van onderstaande mailadressen. Vergeet daarbij niet alle gegevens te vermelden:

• Voor- en achternaam
  • Adres, postcode en woonplaats
  • Privé emailadres
  • Telefoonnummer
  • Bedrijf
  • Workshopnaam, -datum en plaats waar deze gehouden wordt.

Emailadressen