De o&o fondsen in de metaal cao’s

Welk opleidings- en ontwikkelingsfonds hoort bij jouw cao?

Opleidings- en ontwikkelingsfondsen bieden dienstverlening en ondersteuning op het gebied van loopbaan, opleiding en ontwikkeling aan alle werknemers (en werkgevers) die onder een bepaalde cao vallen. Welk O&O fonds hoort bij jouw cao?

Duim omhoog metaal

Overeenkomsten

De meeste Metaalwerknemers vallen onder de cao Metalektro, de cao Metaal en Techniek of de cao Motorvoertuigen- en Tweewielerbedrijf. In deze cao’s zijn afspraken gemaakt over O&O fondsen. De fondsen hebben allemaal min of meer dezelfde doelstellingen. En bij alle fondsen beslissen de vakbonden en de werkgeversorganisaties gezamenlijk hoe de fondsgelden worden uitgegeven.

Verschillen

De regelingen die de fondsen aanbieden zijn niet precies hetzelfde. Als je met je eigen loopbaanontwikkeling aan de slag wilt is het dus van belang dat je weet onder welke cao je valt en eventueel onder welke deelbranche. De bestuurders en consulenten Metaal Duurzame Inzetbaarheid kunnen daarbij helpen.

De O&O fondsen in de metaal

Wat bieden de O&O fondsen?

O&O fondsen bieden dienstverlening en ondersteuning op het gebied van loopbaan, opleiding en ontwikkeling. Voor werknemers zijn dat bijvoorbeeld scholingsvouchers, workshops en individuele loopbaanadviesgesprekken. Ook ondernemingsraden en personeelsmanagers of bedrijven kunnen gebruikmaken van de dienstverlening van O&O fondsen. Kijk op de websites van de fondsen voor actueel aanbod.

oZone
Op het e-learning platform oZone kan iedere werknemer in de Metaal kosteloos een eigen account aanmaken. Het maakt niet uit onder welke cao je valt. Vergroot je kennis en vakmanschap: https://www.ozone.nl/