Cookies op websites van de FNV

De FNV gebruikt functionele en analytische cookies die noodzakelijk zijn om de websites zo goed mogelijk te laten functioneren. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens en hier is geen toestemming voor nodig. Daarnaast maken we gebruik van marketing cookies om de website op jouw voorkeuren af te stemmen. Hiervoor kun je onderstaand toestemming geven. Je kunt je instellingen altijd weer wijzigen op de pagina over de cookies.

Functionele & analytische cookies: Cookies die nodig zijn om te zorgen dat de website naar behoren werkt en om analyse uit te voeren

Marketing cookies

:

Deze cookies gebruiken we om de website op jouw voorkeur af te stemmen.

Phishing

Veelgestelde vragen

Je ontvangt steeds meer post digitaal. Ook van ons. Het is jammer dat er ook nep-berichten uit naam van de FNV worden verzonden. Het is daarom heel belangrijk om valse berichten van echte te kunnen onderscheiden.

Veelgestelde vragen

Op allerlei manieren zitten internetcriminelen achter je persoonlijke (betaal)gegevens aan. Via e-mails, sms-berichten of WhatsApps die afkomstig lijken te zijn van een betrouwbare bron. Deze lokken je naar een valse website om je daar – nietsvermoedend – te laten inloggen met je inlognaam en wachtwoord of bankrekeningnummer. Dat kan vervelende gevolgen hebben. Controleer daarom goed of de FNV echt de afzender is.

  • Het bericht is niet persoonlijk: er staat 'Beste klant' of 'Geachte heer/mevrouw' of de aanhef ontbreekt;
  • Er wordt ingespeeld op je emotie. Dus je wordt bang gemaakt of er wordt gedreigd. Vaak wordt er gevraagd naar je (bank)gegevens;
  • Het bericht bevat verdachte linkjes. Dit kun je controleren door met er met je muis overheen te bewegen zonder erop te klikken. Je kunt de link ook kopiĆ«ren en controleren via checkjelinkje.nl;
  • Het bericht bevat taal- en stijlfouten;
  • Het bericht is vaak van een onbekende afzender. 

Heb je bericht ontvangen waarvan je denkt dat het een nepbericht is? Deze kun je direct verwijderen. Klik nergens op en vul geen gegevens in.

Neem direct contact op met je bank wanneer je je bankrekeningnummer al hebt ingevuld of een betaling via de iDeal of je creditcard hebt gedaan.

Bij twijfel is het verstandig is om niet op een link te klikken, maar om zelf naar de website van de FNV te gaan. Hier kun je inloggen via Mijn FNV en vervolgens bijvoorbeeld je betaalstatus controleren of je gegevens wijzigen via onze beveiligde omgeving. Heb je nog geen Mijn FNV-account? Dan kun je deze eenvoudig hier aanmaken.

Staat je vraag er niet bij?

Kom je er na het lezen van de informatie op deze pagina toch niet uit? Neem dan gerust contact met ons op, wij helpen je graag!

Naar Service & Contact

Kom je er na het lezen van de informatie op deze pagina toch niet uit? Neem dan gerust contact met ons op, wij helpen je graag!

Naar Service & Contact

Meer vragen over een ander onderwerp?

Terug naar alle veelgestelde vragen

WORD LID EN STA STERKER IN JE (WERK)SCHOENEN

  • Invloed op je arbeidsvoorwaarden
  • Altijd hulp bij een toekomstig arbeidsconflict
  • Hulp bij letselschade en beroepsziekte
  • Een goede cao voor jouw sector
  • Persoonlijk advies over werk en loopbaan
  • Korting met je ledenpas