Informatiebijeenkomst Participatiewet op 27 juni a.s.

in Nijeveen, georganiseerd door Lokaal FNV Zuidwest Drenthe/Noordwest Overijssel

Door Redactie 8 juni 2023

In 2015 is de Participatiewet ingevoerd, daarbij heeft de regering taken overgedragen aan de gemeenten en een taakstelling opgelegd. Voornemen was om meer mensen aan duurzaam werk en aan reguliere banen te helpen. Maar hoe lijkt dit nu en is het voornemen gehaald?

FNV vindt dat gemeenten meer vertrouwen moeten geven aan de doelgroep, werken zonder loon moet stoppen, de verplichte tegenprestatie niet gewenst is, de kostendelersnorm moet verdwijnen.

Het bestuur van het FNV Lokaal Netwerk Zuidwest Drenthe –Noordwest Overijssel organiseert op:

dinsdagavond 27 juni 2023 om 20:00 uur

een themabijeenkomst over de Participatiewet.
De bijeenkomst vindt plaats in

Dorpshuis De Schalle, Nieuweweg 27 7948 AA Nijeveen.

Wij hebben een aantal belangrijke deskundigen uitgenodigd om ons te informeren over dit onderwerp. Vicevoorzitter Kittty Jong van FNV verzorgt een inleiding over de Particatiewet en de mening van FNV, de heer Arjan Mol, directeur van SW-bedrijf Noordwestgroep gaat in op de toekomst van de SW-bedrijven en wethouder Mark Turksma van de gemeente De Wolden informeert ons over het gemeentelijke beleid en de mogelijkheden.

Tijdens de avond laten we zien hoe het nu gaat met de Participatiewet en wat de aandachtspunten naar de toekomst zijn. De gemeenten in onze regio bepalen zelf op welke wijze de wet wordt ingevuld. Het belooft een interessante avond te worden. Wij zorgen voor de koffie/thee, een drankje en hapje en verwelkomen u graag op deze avond.

U kunt zich via deze link aanmelden voor de bijeenkomst.

Graag tot 27 juni a.s. in Nijeveen!

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.