FNV LOOPBAAN ACTIVITEITEN

Data van trainingen en workshops

Door Redactie 28 maart 2019

Je denkt misschien wel eens dat je van werk zou willen veranderen of je denkt er over om te gaan solliciteren of je twijfelt of de vacature die je hebt gezien wel geschikt voor je is of je vraagt je af hoe dit allemaal zou kunnen aanpakken? FNV Loopbaan biedt loopbaantraningen, workshops en loopbaanspreekuren in de regio. Aanmelden via www.FNVwerkt.nl

FNV Maatwerk
Voor mensen uit Drenthe is er een speciaal loopbaan aanbod; Dit is bedoeld voor iedereen die moeite heeft om passend werk te vinden. Bijvoorbeeld als je al lang uit het arbeidsproces bent, een handicap hebt of weinig werkervaring dan kunnen wij je helpen. Voor mensen uit Drenthe (ook niet leden) is er FNV Maatwerk. Onze FNV-loopbaan adviseurs kunnen je begeleiden, vanuit jouw wensen en mogelijkheden.
Wil je meer informatie, kom dan langs op 3 april in Vakbondshuis Emmen, Bukakkers 12, of kom 11 april in Vakbondshuis Hoogeveen, Schutstraat 74 tussen 19.00-21.00 uur. Ook kun je mailen en aanmelden bij fnvmaatwerk.jose@gmail.com of 06-30553559.

Gebruik maken van sociale media in je zoektocht naar ander werk:
Basistraining Sociaal Media (voor beginners), Facebook, Twitter, LinkedIn
In Groningen: 15 april 2019 13:30 – 17:00 uur
In Emmen: 21 juni 2019 9:30 - 13:00 uur

Training is bedoeld als je weinig kennis hebt van sociale media. Heb je nog geen profiel aangemaakt dan is er een speciale avond op waarvoor je kan aanmelden.
In deze training leer je wat sociale media inhoud, hoe een profiel aan te maken, wat kun je er mee, wat moet je doen en niet doen. Ook kijken we hoe je je sociale media kunt gebruiken voor je sollicitaties. We gaan interactief bezig. Heb je een laptop of tablet dan kun je die meenemen zodat je aan de slag kunt.
Wil je meedoen met deze workshop van 15 april, dan vóór 10 april aanmelden!

Workshop Omgaan met verlies van Werk
15 april 2019 in Hoogeveen, 21 mei in Leeuwarden en 5 november in Groningen.
Aanvang 9:30 tot 16:30 uur

Voor de workshop Verlies van werk in Hoogeveen vóór 8 april aanmelden!

Workshop Solliciteren en CV maken
Hier leer je hoe je een sollicitatiebrief en CV opstelt. Je krijgt tips voor je voorbereiding en je oefent in het voeren van een sollicitatiegesprek.
In Groningen : 2 avonden 25 april en 2 mei 2019
Aanmelden via mailadres loopbaangroningen@fnv.nl

4-daagse “De Loopbaantraining FNV”
In Groningen: d.d. 20 mei, 4 en 18 juni en 2 juli a.s.
4 hele dagen v.a. 9:30 uur tot 16:30 uur

(Dit is een uitgebreidere training dan de 2-daagse Jij in je loopbaan;) In deze training breng je je persoonlijkheid, je talenten en ervaring in beeld. We doen oefeningen die je inzicht geven in de mogelijkheden die je hebt om met jouw talent en ervaring je geld te verdienen. Je maakt het bewijsbaar in een portfolio, die geeft jou en anderen een realistisch beeld van jouw persoonlijk profiel. Dat helpt je in je loopbaan. We maken ook wat tijd vrij om te dromen; wat zou je het liefste willen doen, waar krijg je energie van en hoe ziet jou ideale balans eruit? Dit helpt je om scherp te krijgen waar je in de toekomst wilt staan in je leven en in je werk. Dit doen we door het maken van een persoonlijke loopbaankaart: een kaart waarmee in 1 oogopslag helder is wat jij het liefste doet. Door je persoonlijk profiel en je toekomstbeeld op elkaar af te stemmen, kun je je gericht ontwikkelen in je loopbaan. Hoe je dat concreet verwezenlijkt, leer je ook. Je gaat tijdens deze training gericht de stappen zetten om jou loopbaan wensen waar te maken.

Voor meer informatie over FNV Loopbaan en aanmelden: www.FNVwerkt.nl

Heb je nog vragen? Stel ze via mail: loopbaangroningen@fnv.nl

Marike Langebeek,
Bestuurder FNV Loopbaan Regio Noord