Meer loon voor de bagage- en afhandelingsmedewerkers Schiphol

Teken de petitie

Er is op de Nederlandse vliegvelden te weinig personeel om alle bagage en passagiers tijdig af te handelen. Dit komt omdat het fysiek zwaar werk en het loon te laag is. We hebben veel collega’s zien vertrekken omdat ze ergens anders meer konden verdienen. Hierdoor is de werkdruk voor ons alleen nog maar gestegen. Dat is niet alleen vervelend voor ons, maar ook voor jou als passagier. Door de werkdruk zullen de wachtrijen langer worden. Om meer collega’s aan te trekken en te behouden voor dit prachtige werk is een flinke loonsverhoging nodig.

Maar als wij om een eerlijke loonsverhoging vragen, wijzen de partijen op de luchthaven naar elkaar. De afhandelbedrijven zeggen niet meer te kunnen betalen, de luchthaven zegt het niet te mogen betalen en de luchtvaartmaatschappijen zegt het niet te willen betalen. Ondertussen gebeurt er niks. Daar zijn wij, maar ook jij als passagier de dupe van. Als de lonen omhoog gaan, is dat ook goed voor de passagiers. Met meer collega’s zijn de wachtrijen korter, is er geen chaos en krijg je een betere service.

Steun ons daarom in onze strijd voor een eerlijk loon door de volgende vragen in te vullen.

Een goed loon voor de bagage- en afhandelmedewerkers zorgt voor…

•    Voldoende personeel
•    Minder werkdruk
•    Kortere wachtrijen
•    Veiligheid op de luchthavens
•    Betere dienstverlening
•    Minder chaos

Dat wilt u toch ook?

Steun ons in onze campagne richting de airlines!