Sectorreglementen

Uiteraard zijn er aan een verkiezing ook spelregels gekoppeld. Deze zijn opgenomen in het RDSA (Reglement Directe Sectorale Afdelingen) dat je hieronder vindt. Daarnaast zijn er ook aanvullende reglementen per sector.

In de reglementen vind je terug hoeveel zetels er zijn in jouw sectorraad en/of -bestuur. Het aantal zetels kan per sector verschillen. Bij sommige sectoren worden de zetels uitgesplitst naar de specifieke branches binnen de sector (de zogenoemde kiesgroepen).

Bekijk hieronder het algemene reglement:

Reglement Directe Sectorale Afdelingen (geldend voor alle sectoren).

Bekijk het reglement van jouw sector:

Verkiezingsprocedurecommissie

Om te zorgen dat de verkiezingen volgens de regels verlopen, heeft elke sector een Verkiezingsprocedurecommissie ingesteld. De Verkiezingsprocedurecommissie toetst op basis van een ingediende klacht of de verkiezing in de sector conform de van toepassing zijnde regels zijn verlopen of dat er sprake is van onregelmatigheden die invloed op de verkiezingen hebben (gehad).

Wil je een klacht indienen? Neem dan contact op met het projectteam Sectorale Verkiezingen via sectoraleverkiezingen@fnv.nl. Het projectteam brengt je dan in contact met de Verkiezingsprocedurecommissie van jouw sector.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.