mei 30

• 30 mei 2024
  • 14.00 tot 17.30 uur
  • FNV Centraal Vakbondshuis, Hertogswetering 159, Utrecht

Na succesvolle events de afgelopen twee jaar, organiseert Bi+ Nederland in samenwerking met Netwerk Regenboog FNV op donderdag 30 mei 2024 een D&I netwerkevent over lhbtiq+ inclusie op het werk. Het event is bedoeld voor D&I professionals, leden van lhbtiq+ netwerken en andere geïnteresseerden.

Lhbtiq+ medewerkers kennen op het werk meer uitdagingen dan andere medewerkers. Het is daarom belangrijk dat organisaties en bedrijven zich inzetten voor lhbtiq+ inclusie op het werk. Algemene aanpakken gericht op diversiteit & inclusie of lhbtiq+ brede aanpakken werken niet altijd voor alle groepen binnen de lhbtiq+ gemeenschap.

Programma

Tijdens dit event leer je meer over de unieke ervaringen van groepen binnen de lhbtiq+ gemeenschap en hoe het beste gewerkt kan worden aan hun inclusie op het werk. Het event begint met presentaties van Bi+ Nederland en Transgender Netwerk over de ervaringen en inclusie van respectievelijk bi+ en transgender personen op het werk.

Dan volgt een panelgesprek over kansrijke aanpakken voor inclusie en het effect daarvan op de werkvloer.

Vervolgens worden deelnemers uitgenodigd om in gesprek te gaan met verschillende (belangen)organisaties, waaronder COC Nederland, FNV, SER, Transgender Netwerk en Bi+ Nederland over hoe je op een goede manier aan lhbtiq+ inclusie kan werken binnen jouw organisatie.

In het kort

• Wat: lhbtiq+ inclusie op het werk – D&I netwerkevent