Meerderheid leden bij apotheken stemmen voor loonsverhoging

Door Redactie 4 mei 2023

De werkgevers hebben een voorstel gedaan om de lonen en de kilometervergoeding extra structureel te verhogen tijdens de looptijd van de cao Apotheken. Maar de werkgevers wilden daarvoor wel de pensioenpremie structureel verlagen. Uiteindelijk zijn de leden met dit voorstel akkoord gegaan.

Stemming

Wij vonden het belangrijk dit voorstel aan de leden voor te leggen. Op 21 april eindigde de stemming. De meerderheid van de leden stemden voor het voorstel van de werkgevers om de lonen te verhogen.

Nieuwe afspraken

Omdat een meerderheid van de leden heeft ingestemd, zal FNV Zorg & Welzijn akkoord gaan met het voorstel van de werkgevers om:

• De lonen per 1 juli 2023 structureel te verhogen met 5% (was 2,5%)
  • De kilometervergoeding wordt € 0,21 per km (was € 0,19 p/km)
  • De pensioenpremie structureel te verlagen naar 28,44% (was 30,45%)

Meer aandacht voor de cao

Natuurlijk is het ons ook opgevallen dat er meer aandacht voor de cao Apotheken was dan voorheen. Dat bleek uit het grote aantal medewerkers dat zijn stem heeft uitgebracht. Daar zijn wij natuurlijk heel erg blij mee, want dat creĆ«ert draagvlak voor de bovenstaande afspraken. Als je je stem hebt laten horen, wil ik je daar natuurlijk heel erg voor bedanken.

Nieuwe cao-inzet

Ook hebben wij de bezwaren goed gehoord. En natuurlijk gaan wij in 2024 weer aan de slag om de cao Apotheken op diverse punten te verbeteren. Wij zullen dan ook zeker tijdig bij je terugkomen om de nieuwe cao-inzet op te halen.

Vragen?

Heb je nog vragen? neem dan contact op met vakbondsbestuurder Mitchell.Hoogenhout@fnv.nl

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.