Update over de cao-onderhandelingen

We praten je online bij op 22 december

Door Redactie 17 december 2021

Maandag 13 december hebben we voor de vierde keer onderhandeld voor een nieuwe cao Gehandicaptenzorg. Helaas, een cao-akkoord lijkt nog mijlenver weg!

gehandicaptenzorg

Voorstel VGN is zwaar onvoldoende

VGN (de vertegenwoordiger van de werkgevers) heeft deze dag voor het eerst een concreet voorstel gedaan voor een nieuwe cao. Het is fijn om eindelijk duidelijkheid te hebben over de plannen van VGN. Maar kijkend naar onze belangrijkste thema’s zoals waardering, veiligheid, balans werk-privé of eerder stoppen met werken, kunnen we maar één conclusie trekken: dit voorstel schiet gewoon echt te kort. We hebben VGN daarom ook laten weten dit voorstel zwaar onvoldoende te vinden.

De eerstvolgende onderhandeling vindt plaats in het nieuwe jaar op maandag 17 januari 2022.

Praat mee

Wil je weten waarom we dit voorstel zwaar onvoldoende vinden? En wil je meedenken over hoe we wel een goede nieuwe cao voor jou en je collega’s kunnen bereiken? Sluit dan aan op onze eerstvolgende online-bijeenkomst op:

Datum:                                 woensdag 22 december

Tijdstip:                                19:30 - 20:30 uur (inloop vanaf 19:15 uur)

Online platform:                 Zoom

Klik hier om op woensdag 22 december deel te nemen aan de FNV-online bijeenkomst over jouw nieuwe cao GHZ.