Petitie aangeboden aan werkgever namens 202 AMV-medewerkers

Hoe nu verder

Door Redactie 12 november 2021

Wij informeren je graag over de petitie die aangeboden is aan jouw werkgever namens 202 AMV-medewerkers. Dinsdag 9 november is de petitie overhandigd aan Karin Eeken namens het COA op het AZC in Dronten, samen met twee AMV-medewerkers.

Enquête

Eerder dit jaar is er een enquête uitgezet onder AMV-medewerkers. Hieruit bleek de noodzaak voor veranderingen door het grote aantal ingevulde enquêtes en ervaringen die hier gedeeld zijn. We hebben met een afvaardiging de punten opgenomen die het meest waren ingevuld. Die hebben we verwerkt in een petitie afgelopen zomer. In de enquête kwamen we het volgende tegen: maar liefst 68 procent voelt zich onveilig op het werk en 60 procent denkt erover om een andere baan te gaan zoeken.

De petitie is ondertussen 202 keer getekend, een indrukwekkend aantal. De petitie ziet er als volgt uit:

Wij willen een veilige werkplek en daar hebben wij het volgende voor nodig:

• Een betere aanpak van jongeren met middelengebruik, agressie en gedragsproblemen.
  • Consequenties voor slecht gedrag
  • Meer vaste collega’s in dienst nemen zodat er meer stabiliteit in een team ontstaat.
  • Speciale opvang voor jongen die kampen met middelengebruik, agressie en gedragsproblemen
  • Veilige gebouwen, die een rustige werkplek bieden en tevens sport en creatieve activiteiten kunnen faciliteren voor bewoners.
  • Een goede manager die luistert naar de werkvloer en die zijn team draagt.
  • Een functieomschrijving die beschrijft wat het werk daadwerkelijk inhoudt.

Nu de petitie aangeboden is, willen we zo snel mogelijke in overleg met het COA om oplossingen te zien voor de AMV-medewerkers.

Op de hoogte blijven?

Wil je graag op de hoogte blijven van alle ontwikkelingen in de sector en jouw organisatie? Zorg dat wij jouw (juiste) mailadres hebben. Op www.mijnfnv.nl  kun je je gegevens bekijken en aanpassen. Heb je problemen met het aanmaken van je profiel of met inloggen? Bel ons Contactcenter op 088 368 0 368.