Eindelijk duidelijkheid

Over jouw veiligheid in de gehandicaptenzorg

Door Redactie 30 april 2021

We zitten in het staartje van de coronapandemie, maar we zijn er nog niet. Daarom heeft de FNV samen met de andere bonden en de werkgevers intensief overlegd over jouw persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM). Dit zijn de beschermingsmiddelen die door jouw werkgever verstrekt moeten worden zodat jij veilig je werk kunt doen.

Handreiking

De afspraken hebben we vastgelegd in de handreiking 'Overzicht richtlijnen testen en PBM voor medewerkers in de Gehandicaptenzorg'. De handreiking kun je hier downloaden.

Het coronavirus heeft een grote impact op cliĆ«nten en medewerkers in de gehandicaptenzorg. Zeker als je niet of moeilijk afstand kunt houden. In de richtlijn vind je stroomschema’s en een overzicht van alle richtlijnen die voor jou als medewerker in de gehandicaptenzorg van toepassing zijn. Heb je nog vragen of wordt in jouw instelling de richtlijnen niet of onvoldoende nageleefd? Neem dan contact met op ons via fnv.nl/contact.