Werkgevers lopen op de zaken vooruit

Update over cao-onderhandelingen

Door Redactie 12 februari 2021

De cao-onderhandelingen zijn bezig. De werkgevers hebben hun (eerste) integrale bod van vrijdag 4 februari niet alleen naar de vakbonden gestuurd, maar ook gepubliceerd op het intranet. Misschien heb je al gelezen wat de NFU voorstelt qua verbetering van de arbeidsvoorwaarden.

Cao-onderhandelingen

De FNV en de andere bonden houden eerst samen een overleg op 12 februari, op basis van onze cao-voorstellen. Na ons overleg sturen we een reactie aan de werkgevers. Op 23 februari wordt het cao-overleg op basis van de reacties van beide partijen hervat. Een reservedatum is 12 maart. Belangrijke data dus, waarop duidelijk zal worden wat jouw werkgever nu echt te bieden heeft. Klik hier voor een sneak preview.

De eisen van de FNV en de andere bonden

Deze eisen luiden als volgt:

• Een structurele loonsverhoging voor alle medewerkers van het UMC, ongeacht de functie waarin men werkzaam is.
  • Een goed generatiebeleid voor jong en oud.
  • Uitwerking van het pensioenakkoord, ofwel eerder stoppen met werken als basis van de RVU-regeling.
  • Afspraken maken over een paritair objectief functiewaarderingssysteem.
  • Verlaging van de werkdruk door aanvullende afspraken op het terrein van arbeids- en rusttijden.

Inzetbrief

Nieuwsgierig naar meer? Lees de volledige inzetbrief.

Nadat het overleg over de cao is afgerond en er een resultaat ligt, gaan wij dit uiteraard met jou bespreken! We houden je op de hoogte. Vragen of reacties? Mail naar umc@fnv.nl.