Beschuit met muisjes voor de nieuwe cao

Cao Kraamzorg definitief

Door Redactie 8 januari 2021

De leden van werkgeversorganisatie BO en de leden van vakbonden NU’91, FBZ en CNV hebben voor het onderhandelingsresultaat gestemd. De FNV-leden hebben met een hele ruime meerderheid (95%) ook voor gestemd.

kraamhulp met baby bad

Beschuit met muisjes voor de nieuwe cao Kraamzorg

Wat betekent dat voor jou?

Er ligt een nieuwe cao, de cao is geldig van 1 januari 2020 tot en met 31 december 2020. Lees hier de cao Kraamzorg (pdf). Alles in de vorige cao blijft hetzelfde. Behalve jouw salaris.

• Dat gaat per 1 juli 2020 met 3% omhoog.
  • De eindejaarsuitkering stijgt met ingang van 1 januari 2020 met 1,5%.
  • Kraamverzorgenden krijgen een eenmalige uitkering krijgen van €150,- bruto (met de voorwaarde dat je het hele jaar in dienst bent geweest.).

Lopen we nu niet achter de feiten aan?

Ja, helaas daarom willen we zo snel mogelijk weer om tafel met de andere vakbonden en de werkgeversorganisatie om ervoor te zorgen dat er een cao komt te liggen waar we mee vooruit kunnen. Ben je FNV-lid, dan houden we je op de hoogte wanneer de nieuwe cao-onderhandelingen starten.

Uiterlijk in februari ontvang jij de nabetaling

Het zal nog een behoorlijke klus voor jouw werkgever of voor het salarisverwerkingsbureau zijn om alles met terugwerkende kracht te berekenen.
Ze weten wel allemaal dat ze hier nu mee aan de slag moeten. De FNV heeft overleg gehad met werkgeversorganisatie BO over het tijdstip waarop jij jouw geld binnen moet hebben, BO heeft laten weten dat jij uiterlijk in februari alles ontvangen moet hebben.