Onderhandelaarsakkoord nieuwe cao ambulances

Door Redactie 26 mei 2020

Samen met Werkgeversorganisatie Ambulancezorg Nederland (AZN) hebben we een onderhandelaarsakkoord bereikt over een nieuwe cao voor de ambulancesector. Hiermee krijg je in totaal 8% salarisverhoging. En ook het feit dat jij een zwaar beroep hebt is meegenomen in de afspraken. Zoals een vitaliteitspact en verruiming van spaarverlof.

Afspraken op een rijtje

De looptijd van de cao zou van 1 januari 2020 tot 1 juli 2021. Daarnaast zijn er belangrijke afspraken gemaakt over je loon:

• Per 1 januari 2020 krijg je 5% loonsverhoging
  • Per 1 januari 2021 krijg je 3% extra loonsverhoging
  • Je krijg een eenmalige bruto uitkering van € 1200,- (naar rato dienstverband) over 2019.

Andere onderwerpen waarover goede afspraken zijn gemaakt zijn de onregelmatigheidstoeslag en functiewaardering.

Omdat je werk mentaal en fysiek zwaar is, zijn er ook afspraken gemaakt over een vitaliteitspact, een zware beroepenregeling in het kader van het pensioenakkoord en verruiming van het spaarverlof.

Jij hebt het laatste woord

Wij zijn heel blij met deze plannen. Maar zoals altijd heb jij het laatste woord. Binnenkort mag je als lid van de FNV stemmen over dit akkoord. Bij een positief resultaat van is de nieuwe cao ambulancezorg een feit.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.