Debat ‘Marktwerking in de Zorg & Welzijn’

Op vrijdag 4 oktober 2019, meld je aan

Door Redactie 16 september 2019

FNV Zorg & Welzijn geeft al jaren aan dat de marktwerking in onze sector te ver gaat. Het veroorzaakt voor de werknemers een race-naar-beneden, geeft hogere werkdruk en onzekerheid. Daarom gaan experts, politici en leden met elkaar in debat over de gevolgen van de marktwerking. Wil jij meepraten? Meld je dan nu aan!

Waar en wanneer?

Wanneer:  vrijdag 4 oktober 2019
Tijd: van 13.00 (inloop), 13.30 start debat tot 16.00 uur
Locatie: Centraal Vakbondshuis, Hertogswetering 159, Utrecht

Het aantal plaatsen is beperkt, dus meld je snel aan.

Ik meld me aan voor het debat

Noodzaak debat

In ‘De FNV visie op Zorg & Welzijn’ is vastgelegd dat de marktwerking is doorgeslagen. We willen meer samenwerking en minder concurrentie. Door teveel marktwerking in de zorg is het voor patiënten en cliënten moelijker om de zorg en ondersteuning te krijgen die ze nodig hebben.

We willen met jou in gesprek over de volgende onderwerpen:

• Wat is nu doorgeslagen marktwerking?
  • Waar is marktwerking doorgeslagen, wat merk je ervan als je werkt?
  • Welke gevolgen heeft marktwerking voor de toegang naar zorg en welzijn?
  • Welke mogelijkheden en oplossingen zijn er om de gevolgen van marktwerking in Zorg en Welzijn te verminderen?

Aan het debat werken mee: Sander Heijne, auteur van het boek 'Er zijn nog 17 miljoen wachtenden voor u'. En zorgwoordvoerders uit de Tweede Kamer namelijk Joba van den Berg (CDA), John Kerstens (PvdA) en Maarten Hijink (SP).