Landelijke Schrapdag Jeugdzorg

Eerste sessie op 12 juni, tweede op 4 september

Door Redactie 25 april 2019

Op initiatief van FNV en CNV wordt er een Landelijke administratie Schrapdag in de jeugdzorg georganiseerd. Dat wil zeggen: in alle 42 samenwerkingsregio’s gaan jeugdzorgwerkers tegelijkertijd vermijdbare administratie en regels uit de jeugdzorg schrappen. De organisatie van deze dag is in volle gang. We organiseren deze dag met CNV, werkgevers, VNG, beroepsverenigingen en VWS. Je vindt hier alle praktische informatie over de Schrapdag.

Wanneer is de Schrapdag?

De Landelijke Schrapdag vindt plaats in 2 sessies:

• De eerste sessie is alleen voor werknemers. Deze is op 12 juni 2019, van 9.30 tot 14 uur (inloop vanaf 9 uur).
  • Tijdens de tweede sessie doen wethouders en werkgevers ook mee. Deze is op 4 september, van 9.30 tot 14 uur (inloop vanaf 9 uur).

Lees alle praktische informatie (pdf)

Nu ben jij aan zet!

Het verminderen van de administratieve lasten is 1 van jouw eisen in de campagne ‘KwaliTIJD voor het Kind’. Via acties hebben jullie de druk op de eisen opgevoerd. Het resultaat is dat 1 van de eisen is ingewilligd. Dit kan een groot succes worden! We moeten er dan met elkaar natuurlijk wel voor zorgen dat jullie meedoen met de schrapDag! Werknemers konden zich aanmelden voor de sessie van 12 juni. Deze zelfde personen doen ook mee op 4 september. Je kunt je hier nu dus niet meer voor aanmelden.

Wij gaan door

Het verminderen van de administratieve lasten is 1 van onze eisen voor een betere jeugdzorg. We hebben nog 2 andere eisen. Voor die eisen staat er binnenkort nog een hoop te gebeuren. Lees meer hierover in de jeugdzorg nieuwsberichten

KwaliTIJD voor het Kind op Facebook

Wil je snel van alle ontwikkelingen op de hoogte blijven? Meld je dan aan voor de (besloten) Facebookgroep ‘KwaliTIJD voor het Kind’. Hier tref je een paar duizend van jouw collega’s!