Kom naar de actieplan jeugdzorg bijeenkomsten in april en mei

Door Redactie 23 april 2019

Meteen bij begin van de onderhandelingen over je nieuwe cao, bleek dat er geen geld is voor het maken van goede afspraken. Dat heeft gevolgen voor afspraken over prettig werken en passende beloning. En dat is een extra bedreiging voor de jeugdzorg. Wij, het CNV en je werkgever vinden dit onacceptabel. We hebben een actieplan gemaakt en dat willen we aan je presenteren. Meld je aan voor een bijeenkomst in jouw organisatie.

Actieplan

Al lange tijd gaat het echt niet goed in de jeugdzorg. Hoge werkdruk, enorme administratie druk en grote tekorten. Het verzuim is hoog en het verloop zorgt voor een toename in werkdruk. Deze situatie schreeuwt om een oplossing. De afgelopen weken hebben FNV, CNV en werkgevers hard gewerkt aan een gezamenlijk actieplan (ppt). Lees ook de boodschap van het actieplan (pdf). Afspraak in dit actieplan is dat we er alles aan gaan doen om te komen tot een onderhandeling.

Organisatiebezoeken

Tussen 18 april en 10 mei bezoeken we zoveel mogelijk organisaties en presenteren daar het actieplan aan jou. Wij willen weten wat je van het actieplan vindt en of je meedoet. Daarom is het belangrijk dat je aanwezig bent. Zo ben en blijf je goed op de hoogte. Het actieplan vraagt ook om jouw inzet. Want zonder jou is er geen actie. En zonder actie weten we zeker dat de situatie niet verbetert. Neem je  telefoon/tablet/laptop mee naar de bijeenkomst. Het plan is dat we ter plekke onze eisen mailen aan de politiek!

Als we niet bij jouw organisatie komen, maar wel bij een collega-organisatie in jouw buurt, dan ben je daar van harte welkom. We hebben afgesproken dat iedere werknemers in staat wordt gesteld naar deze bijeenkomsten te komen, mits de noodzakelijke werkzaamheden doorgaan. Denk hierbij aan crises en groepswerk. Als er afgestemd moet worden wie kan gaan, dan heb jij als vakbondslid, voorrang.

Meld je aan voor een bijeenkomst

Kijk hier voor de data, tijden en locaties van de organisatiebezoeken. Deze link wordt aangepast al naar gelang er meerdere bezoeken worden gepland. Kijk dus regelmatig voor updates!