Update cao-onderhandelingen Jeugdzorg

En vanaf half april organisatiebezoeken

Door Redactie 26 maart 2019

Werkgevers hebben bij de start van die onderhandeling laten weten geen financiële ruimte te hebben om tot onderhandeling te komen. Vakbonden hebben werkgevers daarop een waarschuwingsbrief geschreven. De opdracht was om tot een actieplan te komen, om die financiële ruimte te creëren. Vakbonden hebben op 19 maart het plan van werkgevers ontvangen. Op 22 maart hebben we hierover een eerste overleg gehad met werkgevers.

Actieplannen ineenschuiven

Vakbonden hebben op 22 maart hun eigen actie-ideeën aan werkgevers gepresenteerd. De actieplannen van vakbonden en ideeën van werkgevers bieden voldoende basis om op korte termijn verder te praten. Doel is om te komen tot een gezamenlijk actieplan. Het actieplan moet leiden naar een krachtig signaal naar politiek en samenleving.

Bijeenkomsten in april

De uitkomsten van het overleg met werkgevers zullen wij vanaf half april in bijeenkomsten aan jullie voorleggen. Er staat veel te gebeuren in de jeugdzorg. Zorg dus dat je bij deze bijeenkomsten aanwezig bent om aangehaakt te blijven. Neem ook je collega’s mee naar deze bijeenkomsten, ook al zijn zij geen lid. Waar en wanneer de bijeenkomsten zijn, laten we snel weten. Houd je mail goed in de gaten!