Meerderheid leden wijzen eindbod werkgevers zoetwaren af

Uitslag stemming eindbod werkgevers

Door Redactie 23 februari 2023

Leden in de zoetwaren konden tot 21 januari hun stem uitbrengen op het eindbod van werkgevers. Vanwege het slechte eindbod gaven we een negatief stemadvies. Maar liefst 80% van de stemmers stemde tegen het eindbod. 14,3% is voor het eindbod en 5,7% heeft zich onthouden van stemming. Daarmee is het eindbod afgewezen. We hopen dat de werkgevers bereid zijn een beter voorstel te doen. Zo niet dan volgen er acties voor een beter resultaat.

Meerderheid FNV leden oneens met eindbod werkgevers cao Zoetwaren

Uitleg eindbod in kort filmpje

In onderstaande video leggen we precies uit wat de consequenties van dit eindbod zijn.

Werkgevers geïnformeerd

Inmiddels zijn de werkgevers geïnformeerd over de uitslag van de stemming. Wij hebben aangegeven graag weer met hen in gesprek te gaan om een betere en een breed gedragen cao af te spreken.

Stemming bij andere vakbonden

Bij de andere bonden heeft een meerderheid voor het eindbod gestemd. Bij het CNV stemde een nipte meerderheid voor. Het CNV gaat daarom met de werkgevers praten over het eindbod, want met een nipte meerderheid is er geen breed draagvlak voor het eindbod.

Hoe verder?

Alle partijen, inclusief de werkgevers, hebben altijd gezegd dat ze met alle vier de partijen een cao willen afsluiten. Dus de drie bonden en de werkgevers. De vraag is nu of ze dat gaat lukken. Wij zijn de grootste vakbond en vertegenwoordigen de meeste leden in de sector. Toch is het eerder gebeurd dat er een cao is afgesloten zonder de FNV erbij.

Jij verdient beter!

Wij willen graag dat de medewerkers in de zoetwaren snel een loonsverhoging krijgen. Een loon, die breed gedragen wordt en waarmee jullie je koopkracht behouden. Het is nu aan de werkgevers om te laten zien dat ze jullie waarderen!

Heb je vragen? Stuur een mail naar zoetwaren@fnv.nl