Ledenraadpleging graanindustrie voortgezet

Laat je horen, geef je mening over het eindbod van de werkgevers

Door Redactie 4 januari 2022

Het eindbod van de werkgevers in de graanindustrie is bedroevend. Daarom gaan we binnenkort de bedrijven langs om jullie bij te praten. Je kunt alvast laten weten wat je van het eindbod vindt.

graanindustrie

In de komende periode bezoeken wij, binnen de Corona-richtlijnen van de overheid, een groot aantal bedrijven om de collega’s aldaar tijdens de ploegenwisselingen aan de poort bij te praten over de stand van zaken met betrekking tot jullie cao.

Geen waardering

De werkgevers hebben namelijk een eindbod neergelegd dat niet eens in de buurt komt van een fatsoenlijke cao. Ze lijken geen waardering te kunnen opbrengen voor jullie inzet in de afgelopen moeilijke, corona-jaren. En ook de regelingen om oudere collega’s gezond naar hun pensioen te brengen kleden ze uit tot op het bot.

Eindbod afgewezen

Wil je meer weten over het eindbod? Je kunt het eindbod van de werkgevers vergelijken met de laatste voorstellen van de bonden

Vergelijk de voorstellen

Tijdens de ledenraadplegingen verspreid over het hele land in oktober bleek dat de overgrote meerderheid van de aanwezige leden het eindbod van de werkgevers resoluut afwees!

FNV zoekt je op!

Die leden hebben ons echter ook gevraagd om er een bredere actie van te maken waarin ook de kleinere en middelgrote bedrijven worden meegenomen in de voorlichting en de raadpleging. Duidelijk was dat werknemers van die bedrijven sterk ondervertegenwoordigd waren in die achttien ledenbijeenkomsten. Volgens de aanwezigen kwam dat vooral omdat, ondanks alle informatie door de bonden verspreid, nog veel collega’s bij die bedrijven niet goed op de hoogte waren over het eindbod van de werkgevers. Vandaar dat we de periode van de ledenraadpleging verlengd hebben en dat we bij een groot aantal bedrijven langskomen om de collega’s daarbij te praten.

Jouw mening

Laat ons weten wat je van het eindbod van de werkgevers vindt. Dat kan door op de onderstaande button te klikken en het formulier in te vullen. Daar kun je dan ook je mening over het eindbod van de werkgevers kwijt.

Breng je stem uit

Flyeracties bij de poort

We hopen velen van jullie in de komende maanden te kunnen spreken!
Zoals het er nu voorstaat denken wij dat er alleen met praten niet uit gaan komen. We zullen onze stem duidelijk en goed hoorbaar moeten laten klinken. We proberen daar via de flyeracties bij de verschillende bedrijven een eerste aanzet toe te geven.

Doe mee aan de acties!

Maar uiteindelijk hebben we jullie steun daar hard bij nodig. Dat begint al bij het onderlinge gesprek met je collega’s. Praat met ze over het eindbod van de werkgevers en wijs ze op de mogelijkheid met ons in gesprek te gaan en het stemformulier in te vullen. Hoe meer respons we krijgen op onze raadplegingen, hoe beter de kans wordt op een goed resultaat: een fatsoenlijke cao voor de Graanbe- en verwerkende bedrijven.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.