Cao zoetwaren schiet maar niet op

Door Redactie 26 november 2020

Dinsdag 24 november was alweer de vierde onderhandelingsronde voor de cao Zoetwaren. Vanwege corona vond het overleg digitaal plaats. De vierde ronde verliep ook nu erg moeizaam. Klein lichtpuntje is dat de werkgevers eindelijk een paar voorgestelde verslechteringen laten vallen. Hopelijk lukt het om in de volgende rondes de andere verslechteringen ook van tafel te krijgen.

Cao Zoetwaren schiet maar niet op

Standpunten werkgevers

Werkgevers blijven bij hun standpunt dat werknemers een loonsverhoging en de reparatie van pensioenen zelf moeten betalen. Ze hebben wel een kleine toenadering gedaan om door hun enorme waslijst aan verslechteringsvoorstellen terug te brengen naar 4 voorstellen. Deze houden een versobering in van de:

• Klokurenmatrix
  • Kunstroomschalen
  • Loondoorbetaling bij ziekte
  • Feestdagtoeslagen.

Onze standpunten

Wij accepteren geen verslechteringen en blijven bij onze cao-eisen:

• Fatsoenlijke loonsverhoging
  • Eerder stoppen met werken
  • 80/90/100-regeling (80% werken voor 90% loon en 100% pensioenopbouw)
  • 1 jaar eerder in laten gaan
  • Pensioenpremie verhogen naar 30%

Doe je mee?

De standpunten van vakbonden en werkgevers staan nog mijlenver uit elkaar. De cao-onderhandelingen zitten muurvast. We hebben daarom jullie steun, de druk vanuit de werkvloer, hard nodig. Wil je samen met ons de nieuwe cao Zoetwaren mogelijk maken? Neem dan contact op met een van onze consulenten hieronder.

Contactgegevens consulenten zoetwaren

Anna: 06-38171341

Ayse: 06-20052415

Erhan: 06-10970342

Monique: 06-13070969

Veronica: 06-51257788

Hoe nu verder?

Op dinsdag 8 december is de vijfde onderhandelingsronde met werkgevers. Wij hopen dan betere afspraken te maken over de nieuwe cao. Wij houden jullie op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, dus houd onze website in de gaten.

Leden maken de vakbond

In goede en in slechte tijden, goed dat er een sterke vakbond is. En leden maken de vakbond! Hoe meer leden, hoe sterker we staan. Nu én in de toekomst. Maak daarom je collega’s lid van de FNV en verdien een tientje.

Ben je nog geen lid?