Werk je bij CCEP? Sluit je aan en doe mee

Laat nu van je horen bij Coca-Cola!

Portret Iris van der Veen
Door Iris van der Veen 18 februari 2020

Coca-Cola ligt op ramkoers. Jullie waren de afgelopen weken duidelijk naar FNV Voedingsindustrie en CNV Vakmensen: Coca-Cola moet alle verslechteringen van tafel halen en gaan onderhandelen op basis van de voorstellenbrieven van de vakbonden. Coca-Cola weigert dit opnieuw in het overleg van 17 februari jl. en houdt vast aan de versoberingsvoorstellen.

Laat van je horen!

Nu zijn jullie aan zet. Laat van je horen. Meld je en mail: iris.vanderveen@fnv.nl Samen met jou en jouw collega’s bespreken we wat we kunnen doen. Alleen door samen in beweging te komen voor een goede cao, kunnen we de verslechteringen tegenhouden en jullie goede cao behouden.

Coca-Cola wil (en dat moet van tafel):

• als je op het schaalmaximum zit, 0% loonsverhoging. Dus geen inflatiecorrectie;
  • voor een select deel van de medewerkers 1% verhoging per 1 april 2020, en 2,25% per 1 april 2021 voor een 2-jarige cao. Dat is gemiddeld 1,625% per jaar en geldt alleen voor mensen boven het minimum en onder het maximum van de schaal. En 3 maanden later dan 1 januari;
  • nieuwe medewerkers en uitzendkrachten een stuk lager loon;
  • ook al is je beoordeling hoog genoeg, je krijgt alleen pay for performance als je manager dat wil. Dit is net ietsje anders dan de vorige keer, maar nog steeds even slecht.

Bonden gaan voor een goede cao met:

•  5% loonsverhoging per jaar;
  • meer vaste banen, minder werkdruk;
  • iedereen die dat wil meer opleiding en training;
  • maximaal vier nachten achter elkaar werken;
  • 3 jaar voor je AOW (als je met pensioen gaat) 3 x ruim 20.000 Euro;
  • de afspraken ook laten gelden voor de collega’s die overgaan naar een andere werkgever.

Samen staan we sterk!

Dit is de inzet van de vakbonden. Om dit te bereiken én om de verslechteringen tegen te houden is het belangrijk dat wij samen sterk staan op de werkvloer. Bespreek de situatie met de collega’s en laat ons weten wat jullie vinden. Spreek één van de FNV-kaderleden aan of mail: iris.vanderveen@fnv.nl

Met vriendelijke groeten,

De kaderleden FNV                                               Bestuurder FNV Voedingsindustrie