Wat vind jij belangrijk in de cao PostNL?

Vul nu de cao-enquête in

Door Redactie 28 februari 2024

De cao PostNL loopt op 31 maart af. Dat is dé kans om nieuwe, betere cao-afspraken te maken. Vakbond FNV onderhandelt daarover met PostNL namens de werknemers, ook namens jou. Voordat de onderhandelingen starten, willen we van jou weten wat jij belangrijk vindt in de nieuwe cao.

Vul nu de cao-enquête in

Wat vind jij belangrijk?

Laat ons weten welke afspraken we in de cao moeten maken volgens jou. Dat kan door de vragen van de cao-enquête te beantwoorden. Op basis van de uitkomsten van de cao-enquête en het FNV-arbeidsvoorwaardenbeleid stellen we een cao-inzetbrief op, samen met de actieve FNV-leden die werkzaam zijn bij PostNL.

Vul de cao-enquête in

Leden en niet-leden kunnen de cao-enquête invullen. Deel de enquête (of deze webpagina) daarom met zoveel mogelijk collega’s.

Vorige cao

FNV is geen partij bij de cao die nu geldt. Vorig jaar is de cao afgesloten met andere vakbonden. De actieve FNV-leden (werkzaam bij PostNL) vonden het eindvoorstel dat PostNL toen deed, onvoldoende. Nu de cao afloopt, is er weer een nieuwe kans op goede afspraken die het harde werk van de PostNL-medewerkers recht doen.

Op tijd

In november heeft FNV het PostNL-management opgeroepen om de onderhandelingen op te starten, zodat iedereen op tijd een loonstijging kan krijgen. We blijven ons inzetten om zo snel mogelijk tot goede afspraken te komen. Momenteel wordt er nog onderhandeld over de cao voor postbezorgers. Deze cao liep op 31 december 2023 af.