Onderhandelingsresultaat nieuwe pensioenregeling KLM

Portret Hacer Karadeniz
Door Hacer Karadeniz 9 februari 2024

Al in 2019 zijn er afspraken gemaakt over het nieuwe pensioenstelsel. Dit nieuwe stelsel biedt meer flexibiliteit voor onze toekomstige pensioenen en vergroot de kans dat we de inflatie bij kunnen houden.

Overstappen vanuit het oude stelsel is een hels karwei, dus om dit nieuwe stelsel goed te kunnen invoeren, is een transitieplan nodig. Dit plan geeft ons de richtlijnen en stappen die we moeten nemen om de overgang soepel te laten verlopen.

KLM en de vakbonden zijn het eens over de belangrijkste punten van de nieuwe pensioenregeling en het bijbehorende transitieplan. De Vereniging van Gepensioneerden KLM (VG-KLM) krijgt nu de kans om hun mening te geven. Daarna is het onze beurt en kunnen jullie stemmen over de voorlopige afspraken.

Voor FNV Luchtvaart is het cruciaal om eerlijke en gebalanceerde afspraken te maken. We geloven dat we daarin zijn geslaagd met dit transitieplan. Later deze maand organiseren we informatiesessies om jullie bij te praten over dit plan en delen we de volledige inhoud. Daarna wordt er gestemd. Als alles goed gaat hopen we begin maart het definitieve transitieplan aan het fonds te overhandigen. Het doel is om te beginnen met de nieuwe pensioenregeling op 1 januari 2026.

Hou onze nieuwsbrieven in de gaten voor meer details over de informatiesessies.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.