Een groot gat tussen loonbod DHL e-CN en de FNV-looneis

Door Redactie 1 december 2023

Op donderdag 30 november hebben vakbonden FNV en CNV voor de 2e cao-ronde onderhandelt met DHL e-CN over de nieuwe cao per 1-1-2024.

De looneis van vakbonden is 10% voor één jaar (2024).

DHL e-CN wil graag een cao voor 2 jaar afsluiten en biedt voor het 1e jaar (2024) een structurele loonsverhoging van 3,5% per 1 januari en 1% per 1 juli. En voor het 2e jaar (2025) een loonsverhoging van 2,5% per 1 januari.

Daarnaast biedt DHL e-CN een verhoging van de reiskostenvergoeding van € 0,21 naar € 0,23 per kilometer.

Het loonbod van DHL e-CN voor 2024 is dus nog ver verwijderd van de looneis van 10% van de vakbonden voor 2024.

De koopkracht van de FNV leden staat onder druk. Het leven is de afgelopen jaren blijvend duurder geworden. In deze cao hebben we dan ook de opdracht om voor een flinke koopkrachtreparatie te zorgen.

FNV wil graag jullie mening horen over de cao-onderhandelingen en komt langs op:

Gepland Locatie Tijd Kaderlid

Vrijdag 1 december

Amsterdam

René van Vliet

Maandag 4 december

Roosendaal

Marc Doggen

Woensdag 6 december

Eindhoven

Danny/Ercan

Donderdag 7 december

Zwolle

Kees Lantinga

Maandag 11 december

Maastricht

Jos Peeters

Dinsdag 12 december

Drachten

Marcel/Johnny

Op donderdag 14 december komen partijen opnieuw bij elkaar voor cao-onderhandelingen.
We houden je op de hoogte.

De cao-onderhandelingsdelegatie:
René van Vliet, Wendy de Corte, Marcel de la Fonteijne, Tine Reyerse, Johnny Soares

Jacqueline Lohle, bestuurder FNV Transport & Logistiek