Stem over nieuw onderhandelingsresultaat cao KLM Grond

David van de Geer
Door David van de Geer 20 oktober 2023

Nadat we opnieuw met KLM om de tafel zijn gegaan voor een verhoging van de eenmalige uitkering, zijn we dinsdag met geïnteresseerde leden nog één keer door de inhoud gelopen van het onderhandelingsresultaat. We kregen veel goede kritische en verdiepende vragen en konden een goed beeld geven van het totaalpakket.

Onderhandelingsresultaat

Alle informatie over het onderhandelingsresultaat lees je hier. In de bijlage vind je de tekst van het onderhandelingsresultaat.

Nu is het woord opnieuw aan jullie. Vanaf vandaag mag er een week lang gestemd worden door alle KLM-grondmedewerkers. Alleen de stemmen van FNV-leden worden geteld. Word je nu nog lid, dan telt je stem mee. Lid worden kan hier.

Als je al gestemd hebt, en je stem verandert niet, dan hoef je niets te doen. Verandert je stem naar aanleiding van dit nieuwe onderhandelingsresultaat, dan mag je een tweede keer stemmen. Stuur in dat geval een mail aan luchtvaart@fnv.nl dat je je tweede stem wilt laten tellen.

Uitslag

De stemming sluit donderdagavond 26 oktober. Op vrijdag 27 oktober tellen onze kaderleden de stemmen en maken we de uitslag bekend. Bij een meerderheid die ‘voor’ stemt hebben we straks een akkoord met KLM, bij een meerderheid ‘tegen’ gaan we terug naar de onderhandelingstafel en zullen we opnieuw in de actiestand moeten komen. Het online stemformulier is via de mail verstuurd.

Een cao van ons allemaal

Het is van belang dat zoveel mogelijk collega’s stemmen en goed nadenken over dit resultaat. Uiteindelijk is deze cao van ons allemaal. Ga het gesprek met elkaar aan en vraag je collega’s om hun stem te laten horen.

Geven inzicht in hoe onze bezoekers de websites gebruiken.